Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med hastighet over nettverket


Anbefalte innlegg

Har 2 pcer som er satt opp i nettverk. Alt fungerer helt fint, men når jeg skal overføre filer mellom di 2pcene over FTP, så ligger jeg kun på 1.1mb/sec.

Så da måtte jeg ty til windows sitt nettverksoppsett, hvor den bare kopierer over osv.. der ligger jeg på 10mb/sec sånn ca. Men jeg liker ikke det oppsettet.

 

Har en DI-624+ 10/100mb som router. Er det noe jeg må stille inn på i den?

Connecter meg til ftp'n på den andre pcen på lan ip, 192.168.0.103, både i passive mode og uten. Men ligger fortsatt på lusne 1mb/sec. Nettverkskortene er på 1gig og 100mbit, så tror ikkk det er der problemet ligger. Noen tips? Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Har en DI-624+ 10/100mb som router. Er det noe jeg må stille inn på i den?

Connecter meg til ftp'n på den andre pcen på lan ip, 192.168.0.103, både i passive mode og uten. Men ligger fortsatt på lusne 1mb/sec. Nettverkskortene er på 1gig og 100mbit, så tror ikkk det er der problemet ligger. Noen tips? Takk for alle svar

 

jeg går ut i fra at nettverkskortet ditt er både 100/1000 mbit og det andre 100 mbit - her kan du få noen utfordringer at disse to skal bli enig om hva som er "riktig" hastighet - evt. sett begge kort til 100 mbit og "half duplex" / "full duplex" (gjøres i windows under nettverkskoblinger).

 

Hvis det 1000 mbit kortet ikke klarer 100 mbit har du et ekte problem - det vil da ikke kunne fungere.

 

Switchen mellom disse kan også være problemet i forhold til å bli enig med kortene om riktig hastighet.

 

Hilsen,

Bit

Endret av bitcowboy
Lenke til kommentar

Test hastigheten ved å overføre filer begge veier, f.eks. både til og fra maskinen som kjører serveren. Uansett tyder ting på feil detektering av hastighet et sted i nettverket. Sørg for at begge nettkortene er satt til automatisk detektering av dupleks og hastighet. Velger du å sette ting manuelt kan du likevel oppleve samme problem, men det kan være verdt et forsøk før du f.eks. bytter en komponent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...