Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med hastighet over nettverket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 pcer som er satt opp i nettverk. Alt fungerer helt fint, men når jeg skal overføre filer mellom di 2pcene over FTP, så ligger jeg kun på 1.1mb/sec.

Så da måtte jeg ty til windows sitt nettverksoppsett, hvor den bare kopierer over osv.. der ligger jeg på 10mb/sec sånn ca. Men jeg liker ikke det oppsettet.

Har en DI-624+ 10/100mb som router. Er det noe jeg må stille inn på i den?

Connecter meg til ftp'n på den andre pcen på lan ip, 192.168.0.103, både i passive mode og uten. Men ligger fortsatt på lusne 1mb/sec. Nettverkskortene er på 1gig og 100mbit, så tror ikkk det er der problemet ligger. Noen tips? Takk for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei,

Har en DI-624+ 10/100mb som router. Er det noe jeg må stille inn på i den?

Connecter meg til ftp'n på den andre pcen på lan ip, 192.168.0.103, både i passive mode og uten. Men ligger fortsatt på lusne 1mb/sec. Nettverkskortene er på 1gig og 100mbit, så tror ikkk det er der problemet ligger. Noen tips? Takk for alle svar

jeg går ut i fra at nettverkskortet ditt er både 100/1000 mbit og det andre 100 mbit - her kan du få noen utfordringer at disse to skal bli enig om hva som er "riktig" hastighet - evt. sett begge kort til 100 mbit og "half duplex" / "full duplex" (gjøres i windows under nettverkskoblinger).

Hvis det 1000 mbit kortet ikke klarer 100 mbit har du et ekte problem - det vil da ikke kunne fungere.

Switchen mellom disse kan også være problemet i forhold til å bli enig med kortene om riktig hastighet.

Hilsen,

Bit

Endret av bitcowboy
Skrevet

Test hastigheten ved å overføre filer begge veier, f.eks. både til og fra maskinen som kjører serveren. Uansett tyder ting på feil detektering av hastighet et sted i nettverket. Sørg for at begge nettkortene er satt til automatisk detektering av dupleks og hastighet. Velger du å sette ting manuelt kan du likevel oppleve samme problem, men det kan være verdt et forsøk før du f.eks. bytter en komponent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...