Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan dele nettverket 50% mellom brukere


Anbefalte innlegg

Har et lite spørsmål, finnes det noen enkel måte å dele internett mellom to pc´r(ipadressen) slik at det er satt av 50% av linja til hver enkelt pc?

Evt åpent så lenge den andre parten ikke bruker noe av linja..

Og slik at ikke den ene klienten tar opp hele linja.

 

Finnes det noen routere eller aksesspunkt som kan gjøre dette??

Eller noen andre "enkle" løsninger?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Netlimiter..

Tenkte på en løsning som gjør at to maskiner har pri på 50% her, og når den ene ikke bruker noe så får den andre 100% :)

 

 

 

 

du kan bruke et program kalt netlimiter (eller programmer likt det)

netlimiter kan du finne her

som du ser er det et program du må kjøpe (eller laste ned trial version) men jeg kan nevne piratebay.org.... :)

5025550[/snapback]

Lenke til kommentar

Hei,

 

med riktig ustyr - ikke noe problem.

 

Jeg går ut i fra at du bruker en router / switch for å dele internettlinjen din.

 

På min Linksys WRT54G kan jeg prioritere opp til 3 enheter (høy, middels, lav) mot MAC adressene.

 

Dvs. er 2 MAC adresser prioritert like høyt får begge 2 50% av kapasiteten når begge bruker nettet - er bare en pc på nett og genrerer trafikk får den full "pupp".

 

Hilsen,

Bit

Lenke til kommentar

Meget bra, bruker en 3Com router nå, men har ikke muligheter til å dele på den måten i den(prioritere brukere).

 

Tenkte derfor å kjøpe en ny som det er muligheter for slik deling, så slipper jeg å sette opp en server som bråker konstant i et lite rom...

 

Takker :)

 

 

 

 

Hei,

 

med riktig ustyr - ikke noe problem.

 

Jeg går ut i fra at du bruker en router / switch for å dele internettlinjen din.

 

På min Linksys WRT54G kan jeg prioritere opp til 3 enheter (høy, middels, lav) mot MAC adressene.

 

Dvs. er 2 MAC adresser prioritert like høyt får begge 2 50% av kapasiteten når begge bruker nettet - er bare en pc på nett og genrerer trafikk får den full "pupp".

 

Hilsen,

Bit

5031653[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...