Gå til innhold

Kjøp av digitalkamera. Max 2500


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har tenkt til å kjøpe meg et kamera. Har aldri eid et kamera før, så jeg er ganske nybegynner på området for å si det sånn.

 

Jeg har surfet rundt i testene her på akam og i prisguiden, men blir egentlig ikke så veldig mye klokere av det, iom at speccs'a sier meg så lite. Det eneste jeg har fått med meg er at det er kjekt kunne justere lukketid manuelt :p

 

Er egentlig et par hakk mer opptatt av utseende enn best mulig speccs, bare det fungerer rimelig ok! Er ikke så veldig kresen når det kommer til bildekvalitet. (Foreldrene mine har et 3 år gammelt Kodak-kamera som tar fine bilder i mine øyne). Etter å ha tittet på bilder og sånt er jeg blitt litt forelsket i Casiokameraene. S-500 topper vel lista for øyeblikket. Men jeg synes kanskje det er litt i dyreste laget!?

 

Det som utløser at jeg vil kjøpe kamera nå er at jeg vil ha med noen minner hjem igjen fra en ferietur til Mexico i vinter. Men det er også ofte jeg er ute og tenker, "nå skulle jeg jaggu hatt kamera". Men jeg er på ingen måte noen proff-fotograf :p

 

Har noen tips til et kamera til meg? Hadde håpet å slippe unna uten å måtte legge noe særlig mer enn 2500 på disken.

 

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Har tenkt til å kjøpe meg et kamera. Har aldri eid et kamera før, så jeg er ganske nybegynner på området for å si det sånn.

 

Jeg har surfet rundt i testene her på akam og i prisguiden, men blir egentlig ikke så veldig mye klokere av det, iom at speccs'a sier meg så lite. Det eneste jeg har fått med meg er at det er kjekt  kunne justere lukketid manuelt :p

 

Er egentlig et par hakk mer opptatt av utseende enn best mulig speccs, bare det fungerer rimelig ok! Er ikke så veldig kresen når det kommer til bildekvalitet. (Foreldrene mine har et 3 år gammelt Kodak-kamera som tar fine bilder i mine øyne). Etter å ha tittet på bilder og sånt er jeg blitt litt forelsket i Casiokameraene. S-500 topper vel lista for øyeblikket. Men jeg synes kanskje det er litt i dyreste laget!?

 

Det som utløser at jeg vil kjøpe kamera nå er at jeg vil ha med noen minner hjem igjen fra en ferietur til Mexico i vinter. Men det er også ofte jeg er ute og tenker, "nå skulle jeg jaggu hatt kamera". Men jeg er på ingen måte noen proff-fotograf :p

 

Har noen tips til et kamera til meg? Hadde håpet å slippe unna uten å måtte legge noe særlig mer enn 2500 på disken.

 

Mvh Morten

5024078[/snapback]

 

Hva med å ta en titt på Olympus Mju Mini Digital S?

 

https://prisguiden.no/produkt/26624

Lenke til kommentar

Skal kjøpe gamlinan Digital kamera i julegave; i den prisklassen du nevnte: hadde egentlig kjøpt et Fujishi M603, med doking og heile skiten med, men det har bare 3.0 mpix, så regner med at jeg beholder det selv. Er sers lite fotointresert selv, så 3.o mpix holder for meg, men, men vi er to som skal kjøpe ilag og da kom vi frem til at 300 mpix var for lite.

 

Så jeg har med min ringe forstand kommet frem til at Casio Exilim EX-Z110 6MP, 3x opt. zoom, 2.5" LCD er et godt alternativ, mest siden jeg hadde som minstekrav, stor skjerm og minimum 2"

 

Men har ikke funnet noen tester på det. Men syns det virker lovende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...