Gå til innhold

Trenger et billig DV-kamera til amatørbruk


Anbefalte innlegg

Jeg skal spleise på et DV-kamera med noen av mine fattige studentvenner som vi skal bruke til å dokumentere våre liv og lage små kunstfilmer, filme konserter osv.

Det må være god kvalitet (ikke uskarpt), det er forsåvidt det "eneste" kriteriet jeg har. Maks 3500 helst!

 

Har sett på Canon MV800, erfaringer med denne? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt et hvilket som helst annet kamera fra f.eks Panasonic eller Sony. MV800 er, for å bruke et barnslig uttrykk, skikkelig bedritent på bildekvalitet innendørs (ikke bare er bildet grøtete med masse støy, det hakker og rykker i tillegg). Lyden er heller ikke noe å rope hurra for, og motorstøy vil du bli godt kjent med. Og du kan ikke få bedre lyd med ekstern mikrofon, for det er det ikke inngang til.

 

Ellers har det mye zoom da... men det er vel alt.

Lenke til kommentar
Ville valgt et hvilket som helst annet kamera fra f.eks Panasonic eller Sony. MV800 er, for å bruke et barnslig uttrykk, skikkelig bedritent på bildekvalitet innendørs (ikke bare er bildet grøtete med masse støy, det hakker og rykker i tillegg). Lyden er heller ikke noe å rope hurra for, og motorstøy vil du bli godt kjent med. Og du kan ikke få bedre lyd med ekstern mikrofon, for det er det ikke inngang til.

 

Ellers har det mye zoom da... men det er vel alt.

5019619[/snapback]

 

Takk for tips, nå reddet du meg skikkelig! :)

 

Hvor mye må man opp i for å få noe brukbart?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei

Hvis du skal filme når det er mørkt så er det kun SONY fordi har infra rød nightshot som kan se uansett hvor mørkt det er og bilde blir temlig bra innendørs

5081384[/snapback]

 

Allikevel er det en fordel om man slipper å bruke night-shot funksjonen (blir dårlig bilde). Så bare fordi man har denne, er det ingen grunn til å slutte å se etter hvor lyssterk selve bildebrikken er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...