EirikO Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 I det site har pluttselig windows begynt å gå hakkete. Alt fungerer helt fint, helt til den plutselig slår seg vrang. Det vil si, musa stopper opp. før den plutselig flytter seg over halve skjermen. Vifta begynner også å gå helt uten grunn. (Har bærebar) Dersom jeg sjekker prossesorbruken (ctrl-alt-del) Står det at den bruker mellom 20 og 80% av CPU, men i prosess-lista står det at ca. 97% er ledig. Kjørte diskdegragmentering i går, uten at det ser ut til å hjelpe. Noen som kan si hva som forårsaker denne utrolig irriterende hakkingen?
morra Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Hvor mye RAM har du installert? Hvor stor er sidevekslingsfilen?
EirikO Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Skrevet 15. oktober 2005 (endret) 512MB ram.. Sidevekslingsfilen...? Endret 15. oktober 2005 av EirikO
morra Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 Sidevekslingsfilen sjekker du ved å høyreklikke på Min Datamaskin > Velge fanen "Avansert" > under Ytelse klikker du Innstillinger > velg fanen Avansert. Nederst står det om hvor stor sidevekslingsfil du har. Det er anbefalt å ha denne på 1,5x av fysisk minne; i ditt tilfelle 768 MB. Hvis du har lite harddiskplass gjelder ikke dette. Du kan laste ned et program som heter Maxmem. Det rydder i minnet når det er ganske fullt. Du kan også sjekke i Ytelse (Kontrollpanel > Administrative verktøy > Ytelse) om hva som tar systemressursene (prøv vedlagt fil). Lykke til. Syst._overv_king.zip
EirikO Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Skrevet 16. oktober 2005 Sidevekslingsfilen er 768, ja.. Lstet ned Maxmem.. Alt fungerte fint en ganske lenge i dag, men så måtte jeg finne ut hva de forskjellige alternativene i Maxmem var for noe.. Da startet det igjen.. Har ca. 60% ledig ram kan maxmem fortelle. Maskinen blir ikke belastet med annet enn å være på internett akkuratt nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå