Gå til innhold

Windows "lagger" innimellom

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det site har pluttselig windows begynt å gå hakkete. Alt fungerer helt fint, helt til den plutselig slår seg vrang. Det vil si, musa stopper opp. før den plutselig flytter seg over halve skjermen.

Vifta begynner også å gå helt uten grunn. (Har bærebar)

Dersom jeg sjekker prossesorbruken (ctrl-alt-del) Står det at den bruker mellom 20 og 80% av CPU, men i prosess-lista står det at ca. 97% er ledig.

Kjørte diskdegragmentering i går, uten at det ser ut til å hjelpe.

Noen som kan si hva som forårsaker denne utrolig irriterende hakkingen?

:cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sidevekslingsfilen sjekker du ved å høyreklikke på Min Datamaskin > Velge fanen "Avansert" > under Ytelse klikker du Innstillinger > velg fanen Avansert. Nederst står det om hvor stor sidevekslingsfil du har. Det er anbefalt å ha denne på 1,5x av fysisk minne; i ditt tilfelle 768 MB. Hvis du har lite harddiskplass gjelder ikke dette.

Du kan laste ned et program som heter Maxmem. Det rydder i minnet når det er ganske fullt.

Du kan også sjekke i Ytelse (Kontrollpanel > Administrative verktøy > Ytelse) om hva som tar systemressursene (prøv vedlagt fil).

Lykke til.

Syst._overv_king.zip

Skrevet

Sidevekslingsfilen er 768, ja..

Lstet ned Maxmem.. Alt fungerte fint en ganske lenge i dag, men så måtte jeg finne ut hva de forskjellige alternativene i Maxmem var for noe.. Da startet det igjen..

Har ca. 60% ledig ram kan maxmem fortelle. Maskinen blir ikke belastet med annet enn å være på internett akkuratt nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...