Gå til innhold

Hyundai Plasma TV 42" "hjemmePC tilbud"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, du var jo kjapt på, og litt gretten :cool: Det er bra!

 

Grunnen til at jeg spurte var at jeg hadde forstått det slik at produsentene sier det er en HD tv eller HD ready, mens den i virkeligheten nedskalerer fra hva som i virkeligheten defineres som HD tv. pga oppløsning 1024 X 768 pixels.

 

Fant dette i en annen post her, skrevet av Zevs^:

"HDTV-ready/kompatibel betyr at Skjermen skalerer ned HDTV signaler til størrelser skjermen kjøp vise (Elkjøp reklamer anyone?)

Nå har forsåvidt europa bestemt seg for (husker ikke helt hvem) at oppløsning på 1024x768 kan kalles HD! sånn at alle elektronikk kjeder kan selge "dritt-tv'er" som egentlig ikke er i stand til å vise HD! "

 

 

Hakke peil, så derfor spurte jeg. Kjipt om det er en av disse såkalte "dritt-tv'ene"

Men er den god, så er jo ikke noe bedre enn det.

Endret av nevs
Lenke til kommentar

Jeg beklager at jeg virket litt gretten i mitt første innlegg, det var ikke meningen:)

Men den oppløsningen som er på det fjernsynet der er den samme som er på de fleste plasma-fjernsyn i denne prisklassen. Du må vel iallfall over 20'000.- for å finne plasma-fjernsyn med høyere oppløsning.

HDTV finnes i flere oppløsninger fra 1024 til 1960(?) pixler. Om du har et signal med høyere oppløsning så vil dette fjernsynet nedskalere signalet, ja.

Men når HDTV blir aktuelt her i Norge så tviler jeg på at noen kommer til å sende med høyere oppløsningen enn 1024 pixler.

 

Fjernsynet du har valgt ut er vel et "midt på treet"-fjernsyn vil jeg tro, uten at jeg hverken har sett det personlig eller lest noe om det.

Men ifølge prisguiden så har du iallfall fått en veldig god pris.

 

Håper dette innlegget virker litt mindre grettent;)

Lenke til kommentar

He he, ikke noe problem, takker så mye for svar jeg.

 

Nå leste jeg akkurat litt om forslag til statsbudsjettet, og nå må man visst muligens betale skatt på hjemmepc tilbud eller tillegg til ordningen på verdier over 10.000,-

På avtaler signert etter 14. oktober 2005. Og vi har ikke signert ennå, kjipt.

Tror ikke disse hjemmepc ordningene blir like attraktive hvis de får igjennom skatte endringen.

Lenke til kommentar
HDTV finnes i flere oppløsninger fra 1024 til 1960(?) pixler. Om du har et signal med høyere oppløsning så vil dette fjernsynet nedskalere signalet, ja.

Men når HDTV blir aktuelt her i Norge så tviler jeg på at noen kommer til å sende med høyere oppløsningen enn 1024 pixler.

5006174[/snapback]

 

NRK sier de "tror" de vil satse på 720p (1280X720) standarden, så tror jeg ville sett etter en TV som i hvertfall støtter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...