Gå til innhold

Valg av gaming LCD


rck1

Anbefalte innlegg

Driver å kikker litt på diverse LCD skjermer. Ønsker å kjøpe en ny LCD skjerm som skal være

- best av skjermene til gaming og god til andre ting

- god responstid, kontrast og oppløsning

- 19" skjerm

 

Sett på følgende alternativer

- Viewsonic 19" VX924 4ms

- Benq 19" 937+ 8ms

- NEC 19" LCD MultiSync 1970GX "Gaming" 8ms

 

Hvilken bør velges og har dere noen andre som heller anbefales?

 

Mvh

lbn

- aldri hatt lcd før :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Selv har jeg den BenQ 937+. Har ikke hatt de 2 andre skjermene, så en sammenligning er umulig for meg. Men det jeg kan si er at jeg er veldig fornøyd med skjermen min.

 

Spiller mye selv. BF2 og CSS blandt annet. opplever ikke etterslep. Syntes farge gjengiving er bra og 700:1 kontrast duger også plenty for meg. Eneste jeg kanskje syntes er et minus er at innsynsvinkelen kunne vært større. Samt at jeg savner en høyderegulering av skjermen.

 

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd..

Lenke til kommentar

Takk for svar detvarvondtdet.

 

Den skjermen du referer til, Benq 937+, var den jeg hadde bestemt meg for å kjøpe for noen måneder siden, men i etterkant så har det kommet en del nyere skjermer, som jeg nevnte, og blir straks mer usikker på hva jeg vil ha og blir fornøyd med. Det er vel og greit at skjermen har responstid, men hva har kontrasten/lysstyrken å si, ser at NEC skjermen skimter med 700:1 på kontrast kontra Viewsonicen som "bare" har 550:1. Responstiden er her doblet, men ikke sikkert det merkes i det hele tatt, men det er her jeg tror(?) det har mest å si for spill.

 

Takk for innspill :innocent:

Lenke til kommentar

Står egentlig litt i tvil enda med mitt valg av skjerm. Virker som om det er noe bra og noe mindre bra med alle skjermene, Samung, Viewsonic, Nec og Benq skjermen. Alle har bra ms og tilnærmet -> bra kontrast. :) Har ikke sett noen av skjermene live så da blir det også vanskeligere..

 

Mvh

lbn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...