Gå til innhold

strømadapter til ixus 700

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte canon powershot sd500 i usa.. (tilsvarer vel ixus 700 i norge) og sliter litt med å få tak i strømadapter til laderen min.. står 100-240V ac 50/60hz på dette.. hva slags adapter trenger jeg? og noen som vet hvor jeg kan få tak i no slikt? hørt på elkjøp/expert/clas ohlson, men ingen som har.. alle har så man kan bruke norske ting i utlandet da men :p

på forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iflg. spesifikasjonene på laderen, så kan den fint brukes her til lands. Så det er vel kun selve strømpluggen som er problemet hvis det er kjøpt i USA.

Hvordan type lader er det på SD500? Egen boks med ledning eller en slik du putter rett i veggkontakten?

Hvis det er boks med løs ledning, er vel det eneste du trenger en strømkabel med norsk plugg.

Derimot hvis det er en alt-i-ett løsning med US plugg, så kan det være verre... men det du trenger er bare ett pluggadapter fra amerikansk til norsk plugg.

Men, hvis det er en slik - er det 2 eller 3 pinner på pluggen? Jeg vet at Clas Ohlson hadde ett reiseadapter før i tiden, som tok de vanlige amerikanske pluggene u/jord (2 pinner) og kunne settes i ett uttak her.

Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil, så har de amerikanske Canon laderne strømkontakter som sitter fast i selve boksen. Mange som har slitt for å finne overgang, og har rett og slett endt opp med å kjøpe norsk lader (som forøvrig har løs ledning) til 5-600 kroner.

Skrevet
Eller bare kjøp en av disse.

Klipp av kontakten på laderen, å sett på en ny. Dette forutsetter selfølgelig at spenning er riktig.

5006016[/snapback]

Problemet med noen Canon ladere jeg har sett, så sitter selve støpselet fast i selve laderen, uten ledning i mellom. Da hjelper det ikke med en slik dings, selv om det kanskje kan hjelpe i dette tilfellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...