Gå til innhold

Oppgradere Pc fra 2004

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå er jeg veldig lei av min troll gamle pc... den er treig å har dårlig grafikk.. :p jepp jepp...

så det jeg vill ha var råd og tips om hva jeg bør kjøpe nytt av osv.. og også hvor jeg får d billigest... =)

Har max 6000kr

det min pc består av nå er:

CPU - Amd Athlon 64 3000+ 2,0Ghz

HK - Asus K8v Se Deluxe 754

RAM - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB ( har akkuratt bestil enda en sånn.. var det domt kansje?? :ermm:

GPU - nVIDIA G-Force Fx-5700

HD - 160Gb S-ata HD (samsung eller noe sånt)

og en strømforsyning på 300w

får også en del blåskjerm opp til tider... :p

Endret av Sveini89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det bare fornuftig, med en moderate oppgraderinger:

CPU : nei - ikke hensikstsmessig.

HK : nei, ikke hensiktsmessig.

Minne : Fornuftig det valget du tok.

GPU : Moderat oppgradering her kan være fornuftig, men skjermkortet du kjøper her skal du ikke basere deg på skal følge med til meste maskin - ca 1500 til et 6600 gt eller x800 gt er fornuftig her

HD: har du lite ledig plass, så greit, ellers ingen grunn til uro.

Nå har du ca 4000,- igjen til datamorro.

Så nå kan du begynne å planlegge hvilke deler du skal ha med til neste oppgradering.

PSU - Legg ca 800 kr i en ny psu, f.eks misc 500W- den kan drive ditt neste pc system også.

Men vi har fortsatt kr 3000 til å ha det morro med.

Hva med ett fett tv kort ?

Eller et skikkelig pc lydannlegg,

Topp gaming headsett

Skrevet (endret)

Jeg syns du bør vurdere å gå over til et 939 system, slik at du får deg PCI-e. Eventuelt kan du bare bytte ut hovedkortet ditt med et av disse. Da får du PCI-e på s754. Har desverre ikke noen erfaringer med disse kortene, men kanskje noen andre har det?

Videre syns jeg du bør bytte skjermkort til 7800GT, og som andre sier: PSU

Dersom du bytter skjermkort, hovedkort(nytt 754 kort) og PSU kan jeg tenke meg at du havner sånn ca på 4600,- og da har du ca 1400 igjen du kan bruke på ny harddisk? eller kanskje kjøpe 7800GTX istede?

Dersom s939 er et alternativ havner du vell omtrent på 6000,- med nytt hovedkort, skjermkort(7800GT), PSU og en cpu som yter omtrent det samme som den du har.

Endret av Zipman
Skrevet (endret)

Takk For rådet Zipman :) men jeg tror jeg går får osse sin ide.. synst den virka enkel.. =) han nevner også alle de tinga jeg har tenkt på :p

Endret av Sveini89
Skrevet (endret)

Foresten er det noen som kan gi meg tips til en HD? en 200Gb =) til litt under 1000kr

Jeg kikka også litt på 6600Gt men jeg ble litt usikker etter som det fantes 2-3 kort som het det.. :p kosli vist dere gidder og hive ut en link til tinga :D

Endret av Sveini89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...