Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp ang. trådløst internett


Anbefalte innlegg

Altså, jeg har misforstått kraftig angående nettverkskort!

Jeg trodde at alt man trengte var to pcer med 802.11x trådløse nettverkskort og så kunne man bare trykke trykke trykk, og vips hadde begge internett der den ene er trådløs, men har en tvangsforestilt tanke om at det ikke er slik det er. :blush:

Har en stasjonær med nettverkskort der internett-kabelen er plugget i og en bærbar som bare hiver etter en trådløs internettforbindelse. Hva må jeg kjøpe og hva må jeg gjøre for å få trådløst internett på den bærbare med forbindelse og kvalitet som virker til spilling og som ikke bulimierer lommeboken totalt? :ermm: (Trådløst nettverk trengs ikke..! :roll: )

Takker for hjelp på forhånd!

Endret av cmss124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Online ADSL.

 

Stasjonær: RT2500 USB Wireless LAN Card

Bærbar: Intel Pro/Wireless 802.11a/b/g 54/11Mbps trådløst nettverk WIFI sertifisert

Dette er de trådløse nettverkskortene.

 

ADSL-boksen er koblet direkte til VIA Rhine III Fast Ethernet Adapter-kortet som står i den stasjonære pcen.

 

Takk muerteman, men du må nok forklare hva ad-hoc er for nor og hvordan man gjør det...

 

Fikk det til å virke.

Laget bro mellom Ethernettkortet og det trådløse. Internett tilkoblingen koblet seg nedd og alt begynte å kø**e seg, men etter fem minutter koblet internett opp igjen og jeg bruker det nå gjennom broen og har tillat deling på nettverket! Det virker jo! :!:

Endret av cmss124
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...