Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp! Trådløst, finner ikke nettverket!


Anbefalte innlegg

Hei noen snille sjeler der ute!

 

I dag fikk jeg endelig min trådløse router, AsusWl-500g. Gledet med til å få et trådløst nettverk installert. Har en stasjoner Dell og en bærbar Tundra. Trådløst nettverkskort i den bærbare.

 

Plugget i routeren og strakk Lan kabel til den stasjonere. Kjørte en Quick Start på routeren og slo på den bærbare. Fant ikke noe nettverk. Slo av all sikkerhet og åpnet nettverk så mye som jeg kunne, men finner fremdeles ikke nettverket på min bærbare.

 

Har ingen problemer med å få Adsl til å fungere med kabel, værken til den stasjonere eller den bærbare, men da er jo hele vitsen med trådløst borte. Har sittet i hele dag og surfet på nettet etter hjelp, men fant ikke noe relevant. Mener jeg har prøvd alt nå og har blit ganske frustrert i løpet av dagen / kvelden.

 

Hva gjør jeg feil??

 

Har 2 Mbit fra Telenor.

 

Stian

Endret av stianhege
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste bærbare datamaskiner med innebygget nettverkskort har en tast (tast-kombinasjon) for å aktivere / deaktivere det trådløse nettverkskortet - det samme kan vanligvis gjøres med programvaren til det trådløse nettverkskort.

 

Dobbelsjekk at du faktisk har dette på plass ...

 

Hilsen,

Bit

Lenke til kommentar

Sikker på at tråløse nettverket er på på routeren, og at driverene til de tråløse kortene du har i bærbare og stasjonære er ordentlig installert?

 

Bruker du Wondows som oppkoblings program eller Asus sitt?

 

stå de 3 på samme frekvens og kanal?(pleier å være default og ikke noe prob)

 

du har gitt Routeren ett navn?(skal funke uten)

 

BTW: Tror ikke det er internetten din det er noe galt med, det er bare forbindelsen mellom de routern og de 2 maskinene som er problemet på det tråløse nettverket.

 

Men må selv si at jeg har hatt uttalige tråløse nettverksystemer hjemme og borte som har gitt meg et rent helvete å finne ut hva som er galt.

Spørr du meg så burde de ikke gitt ut tråløse nettverk før de hadde klart å få gjordt slik at det var mye lettere å håndtere og 9999999x mer stabilt enn det det er i dag.

Endret av Amo Aka Eagle
Lenke til kommentar

Hei

 

Takk for raske svar.

 

Til venstre på min bærbare er det en del knapper, deriblant en for å aktivere Trådløst. Måtte se litt i instruksjonsboka faktiskt, for disse knappene fikk jeg ikke til å fungere. Fant frem til at jeg konfigurerer disse med et såkalt Launch Manager program. Så gjennom alle cder som kom med Pcen, men fant ikke dette programmet.

 

Jeg vet ikke om det er dette som gjør at jeg ikke får den bærbare opp på nett. For noen ganger så er faktisk trådløst aktivert. Finner nettverket og klarer og logge på, men ikke lenge. Signalkvaliteten har da vært svært god.

 

stian

Lenke til kommentar
Finner nettverket og klarer og logge på, men ikke lenge. Signalkvaliteten har da vært svært god.

 

stian

5004634[/snapback]

 

Det er standard oppførsel på tråløse nett, men tråløse på bærbare pleier å være 110ganger bedre enn de tråløse nettverkskortene på stasjonære av en eller annen merkelig grunn.

 

sitter du langt unna routeren?

 

jeg sitter ca 5 meter totalt fra routeren vår med tråløst nett, har Signal strength: "low" konstant så det er normalt hehe.

 

Men som oppkoblingsprogram som nevnt tidligere bruker du windows sitt oppkobling?

som slik:

 

fikk ikke til bildegreiene jeg tror jeg.

 

men uansett brukte du wondows tror du eller la du inn ett program som kobler opp det tråløse?

windowsnettwork.bmp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...