Gå til innhold

Hjelp til innstalasjon av component


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fulgte det med en dcu-fil? Kan det være at den dcu-fila som fulgte med ikke var kompilert med Delphi 7?

 

Komponenter som ikke leveres med kildekode må leveres med precompilerte dcu-filer. Disse må være kompilert med 'riktig' delphi-versjon. dcu-filer kompilert med forskjellige delphi-versjoner er ikke kompatible.

 

-Vegar

Lenke til kommentar

Arrgh! Denne har ligget her altfor lenge uten løsning.

 

Er det virkelig så vanskelig (RTFM)? Her er oppskriften:

Unzip alt du lastet ned til en mappe på harddisken din. Jeg brukte d:\training\flash. Husk å ta vare på katalogstrukturen når du tar extract.

 

Så forsøkte jeg det enkleste alternativet - å bruke bpl filen fra produsenten.

Component \ Install Packages, trykk på Add, naviger til D:\training\Flash\FlashPlayerControl\Delphi7, velg den ENESTE filen som vises på skjermen (FlashPackage.bpl), trykk Open, trykk OK, ferdig! Du får ikke spørsmål om PAS filen!

 

For å prøve det du klaget på, forsøkte jeg å kompilere package.

File \ Open, naviger til D:\training\Flash\FlashPlayerControl\Delphi7, velg FlashPackage.dpk, trykk Compile, trykk Install, ferdig! Ikke noe spørsmål om PAS filen her heller.

 

Eneste mulighet for deg å få kompileringsfeil er hvis du nå glemmer å legge D:\training\Flash\FlashPlayerControl\Delphi7 inn i Library Path (Tools \ Environment Options \ Library). Og den kompileringsfeilen kommer ikke når du kompilerer package, men når du kompilerer prosjektet.

 

Bare gå til riktig mappe når du skal kompilere FlashPackage neste gang. Jeg tror det er det du gjør feil (eller du har gjort feil ved zip-extract og alt ligger i en stor suppe).

Lenke til kommentar

Altså, jeg får den inn ved å bruke bpl fila..

 

men får ikke complimert pakka, eller installert den på andre måter.

 

uansett, om jeg får lagt den inn via bpl fila slik du beskrev. Vil jeg få feilmelding når jeg kjører en aplikasjon som bruker komponenten..

 

Og Ja!, jeg har lagt den til i Libary Path!

 

forstår ikke dette, gjør akuratt som jeg har gjort på andre pakker før, og akuratt slik dere forklarer! :S

Lenke til kommentar
uansett, om jeg får lagt den inn via bpl fila slik du beskrev. Vil jeg få feilmelding når jeg kjører en aplikasjon som bruker komponenten..

 

Og Ja!, jeg har lagt den til i Libary Path!

 

forstår ikke dette,  gjør akuratt som jeg har gjort på andre pakker før, og akuratt slik dere forklarer! :S

5052608[/snapback]

 

Prøv å slette alle DCU filer som ikke er Delphi 7. Sjekk at det virkelig er D7 versjon av DCUen som er tilgjengelig i LIBen. Hvis ingenting hjelper, kopier DCUen inn i samme mappe hvor du har kildekode til programmet ditt.

Lenke til kommentar

Har prøv det og... uninstallerte, og sletta alt til delphi og installerte delphi på nytt og...

 

Fikk ikke lagt den inn dennge gangen heller.. eller dvs, får lagt den inn via bpl fila, men får ikke complimert... så hjalp ikke dette heller.. kopierer dcu fila inn i samme mappe som prosjektet ligger, men hjelper ikke det heller...

 

Jeg får lagt inn de andre pakkene som jeg hadde der før uten problemer...

 

forstår ikke dette, siden det virker hos dere andre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...