tomahg Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har registrert at de fleste nye strømforsyninger nå har 120mm vifte montert på toppen. Hva er poenget med dette - de fleste kabinetter har vel ikke luftehull på topppen? Hvorfor beveger produsetnene seg vekk fra det gamle oppsettet med 80mm vifta i bakkant? Er dette kun fordi en større vifta kan rotere saktere og støye mindre? Er det mulig å montere en vifte med 120mm-topp-vifte opp/ned - slik at viften suger varm luft ut av kabinettet? Kan dette føre til at PSUen overopphetes? Takknemmelig for innspill
Caliber Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 De færreste kabinetter har ikke luftehull i toppen nei. Du er nok inne på noe når du selv nevner at større viftediameter gir mindre støy som en mindre vifte ved samme effektiv forflytning av luft, men de interne komponentene i en psu burde da bli bedre avkjølt av en flow tvers gjennom psu'en. På min hiper type-r befinner det seg en 120mm-vifte i inderkant som suger inn, og på denne måten kjøler de interne komponentene. Hvis du allikevel vil ha en god psu med "old-fashioned" bruk av to stk. 80mm.-vifter for intern kjøling, ta en titt på powerstream-serien til OCZ.
tomcse Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har ikke sett en eneste strømforsyning med vifteåpning i toppen - det vil si, når de avbildes i nettbutikkene så peker vifta opp, MEN forsyninga monteres alltid "opp-ned" i kabinettet slik at vifta peker ned. Dermed suger den luft fra CPU-området som dyttes ut bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå