Gå til innhold

Forsvunnede Megabytes På CF minnekort


Anbefalte innlegg

Jeg har et kingston 1024Mb minnekort, når jeg fikk kortet kunne jeg skyte

279 bilder i jpeg med mitt 8megapixel kamera. Etter noen mnd så kunne jeg kun skyte 260 bilder.. Og nå sist jeg brukte det forrige helg kunne jeg kun ta

250 bilder.. Har brukt minnekortet i noen mnd, og JA jeg har formatert minne

kortet mellom hver foto session så det ligger ingenting igjen på kortet..

 

Hva kan dette være?

Vurderer å gå for et nytt, fungerer 4GB kortene på Canon EOS 350d?

Er disse raske?

 

Bigk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme minnekort og kamera som deg, men har ikke lagt merke til om det har blitt mindre bilder på kortet.

 

Går sterkt ut i fra at kameraet takler 4GB kort men kan ikke garantere det.

Hurtigheten på kortet vil jo variere etter hvor rask skrive/lese hastighet kortet har... (tror jeg) :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har Kingston Elite pro 1gb og ikke merket noe så langt(Nikon), men ta en titt i CF Basen til Rob Galbraith , ser jo lovende ut.

 

Edit:

Mener å ha lest ett inlegg her eller på foto.no at Canon har hatt problemer med Kingston kort. Det virker som om det sikreste kortet for Canons del er Sandisk.

 

:) Per

Endret av perah
Lenke til kommentar

Bare for å ha segt det: Ingen bilder er like store, filstørrelsen varierer MYE pga motivet (ensfargede flater lar seg komprimere mer) og iso instillinger (høy ISO gir større fil) Så du vil ALDRI få plass til like mange bilder på kortet.... Du kan heller ikke stole på det tallet som oppgis på hvor mange bilder det er plass til, dette er worst case, dvs med minimum av komprimering på den ISO man har i øyeblikket, forandrer man iso forandres antall bilder det er plass til osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...