Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til innstallering av ny LAN driver


Anbefalte innlegg

Her under er infoen om både driver og nettverkskortet på min stasjonære maskin. Driveren er over 1år gammel og jeg finner av og til litt småfeil i eventviewer'n så jeg vil av den grunn prøve nyeste driver. Det jeg da lurer på er hvilken jeg skal velge, for på Realtek sine sider syntes jeg det ble bare rot, og på nedlastingssidene til produsenten av hovedkortet mitt(ABIT)ser det ut til at de har en gammel driver.

 

realtek4gk.gif

 

Utifra det lille jeg tror jeg har forstått så skal jeg altså ha en driver som er spesifikt til mitt nettverkskort som da er RTL8169. Laster jeg ned den driveren fra Realtek sine sider så følger det med en ReadMe fil hvor det kun står hva som har blitt fornyet fra versjon til versjon, og så ligger det tre filer der. Jeg vet ikke hvor jeg skal legge disse, og hva jeg skal gjøre med den gamle driveren. Liker slike drivere som legger seg til selv jeg, så derfor trenger jeg litt hjelp her så jeg får ting gjort riktig :hmm:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

du finner driverne til ditt kort HER! .

 

Når du har lastet ned zip filen pakker du den ut i en mappe på harddisken din. Du skal ha pakket opp følgende filer:

 

- Netrlx.inf

- Rtnic.sys

- Rtnic64.sys

- Rtnicxp.sys

- Release.txt

 

Åpne så egenskapssiden til ditt nettverkskort (se skjermdump i ditt innlegg).

Klikk på "Update Driver"

Når du får valget om du vil søke automatisk eller velge driveren fra en bestemmt plassering velger du "manuell / bestemmt" plassering.

I dialogen etter peker du til mappen der du har pakket opp zip-filen ... resten bør gå rimelig automatisk.

 

Hilsen,

Bit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...