Gå til innhold

Medieboks? Koble tv til nettverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg har et kanskje litt dumt spørsmål, men jeg lurer veldig. :hmm:

En kammerat har modda en X-Box slik at den kan vise mediefiler, som filmer, tv-serier og musikk (.avi,.mpeg og .mp3), fra nettverket og på tv'en.

Dette er utrolig kjekt, på den måten slipper man å bære PC'en bort til TV'en hvis man vil se en DivX. Det er det jeg må. Det kan vel kanskje kalles et luksusproblem. :p

Det jeg lurer på er om det går an å få tak i en slags boks man kan koble til tv'en og nettverket hjemmet som gjør det samme som X-box'en til kammeraten min. Veit jeg kanskje ikek har forklart godt nok, men målet er å gå utenom HTPC, siden jeg ikke har behov for f.eks. DVD-spiller og harddisk. HTPC blir jo fort litt dyrt også.

Jeg har i grunn ikke hørt om no slikt produkt før. Men er det noen som har det?? Eller ihvertfall noe lignende??

Grotti

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

DU har jo en sånn her Komplett.no . Den kan i hvertfall kobles til tven og pcen.. Og da vil du jo ikke trenge xboxen.. :)

Da er det bare TV og pcen du trenger :)

**Fant linken i en annet innlegg, så hadde du lest litt hadde du funnet det :)

Endret av NeXz
Skrevet

et spørsmål om den boksen. Stemmer det at den bruker SCART kabler? Den er da ikke brukbar ved overføring av høyere oppløsning, ikke sant?

Finnes det noen lignende løsning for HD-TV og pc signaler generelt?

Skrevet
Kjøp deg et Showcenter, spiller det meste over nettverk denne.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310458&view=detailed

5007804[/snapback]

Vet at d-link også har et liknende produkt.. Det er også kommet en nyere utgave av showcenter... 200 har visst en tendens til å henge seg. Ble frarådet av selger å kjøpe den. den nye har dvd spiller og plass til å sette inn flash kort fra ex digitalkameraer. Har hørt at det i løpet av første kvartal neste år skal det komme en videreutvikling der det også er hdd integrert i samme box (husker ikke om det va dlink, eller pinnacle..) Det er jo det eneste som mangler ved en hdd opptaker - WLAN! At bransjen ikke kan fatte at de må integrere det i hd opptagere... :( De eneste som har skjønt det er Kiss, men har lite lyst på d... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...