Gå til innhold

Hvordan gjøre s260 mer stillegående


morgawr

Anbefalte innlegg

Hei

Ser litt rundt etter en liten maskin(som så mange andre her)

Har sett for meg noe rundt ca 12k.

Jeg kom over denne maskinen http://psdata.no/ps.asp?it=113455&mlevel=130300

Denne så særdeles bra ut, men jeg lurte på om noen har noe erfaring med denne, spesielt med tanke på byggekvalitet,batterilevetid og støy.

 

Kompletts s260 virker som en svært bra maskin, og er samtidig innenfor min prisramme. Jeg har sett at noen klager på viftestøy fra sine s260'er. Kan noen si meg om denne maskinen faktisk duger til studenbruk, eller om den støyer for mye til det.

Her ser det ut som man har fått fikset det på en eller annen måte, men jeg kan ikke tysk http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=26260

Endret av morgawr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis noen kunne bekreftet at dette virker så går jeg garantert for s260(derfor forandret jeg overskriften). Er det noen som har noe erfaring med denne "firmware fix'en" som de kaller det?

Den duger helt klart til studenbruk, men du bør regne med konstant viftestøy..

 

Dette bekreftes av flere her på forumet, så da bør valget ditt være der etter.

Lenke til kommentar
Det jeg lurte på var om det var mulig å gjøre denne maskinen mer stillegående, slik som det står i den posten...etterlyser som sagt noen som kan tysk/har gjort dette med sin s260...

Flere har prøvd med med undervolting uten hell, og sammendraget ble at man måtte fjerne Cpu og legge på bedre kjølepasta for et godt resultat :cry:

Lenke til kommentar

Hvis du finner ut av dette er jeg interessert i å teste det ut! Det burde strengt tatt ikke være så vanskelig, fordi det eneste som er "feil" med BIOS'en er at viften er innstilt til å slå inn på for lav temperatur.

 

Jeg har selv en s260, og det er litt irriterende med vifta som går konstant. Heldigvis bråker den etter min mening ikke mye på laveste hastighet, slik at sitter du på en lesesal beregnet for bærbare PC'er vil nok de rundt deg ha maskiner som bråker like mye eller mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...