Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Error 769- ved internett oppkobling


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop instalert windows xp home på nytt på en stasjonær pc, jeg har telenor adsl internett (PPPoE) som krever brukernavn og passord. Men når jeg nå prøver å koble til internett så får jeg opp dette feil.mld:

 

Error 769: Det angitte mål kan ikke nås.

 

har sjekket at netverkskortet mitt er aktivert, og har lastet ned drivere og instalert dem, har bytta kabler osv. men enda får jeg opp denne mld. sitter nå på en bærbar pc koblet til den internett tilkoblingen, så jeg aner ikke nå hva som er problemet.

 

om noen har en anelse om hva som kan være galt, så setter jeg veldig stor pris på svar/veildning.

 

mvh. Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, elgvenn, den linken du refererte til ser ikke ut til å ha noen form for guiding, jeg kan omtrent ingenting når det gjelder nettverk, Noen som vet hva som menes med

 

1. Check the dialer settings, making sure that the user isn't set to static IP addressing (less they are supposed to) and that all other settings are ok.

 

2. Reinstall TCP/IP.

 

noen som kunne guidet meg eller? har lett på google, men finner ingenting:(

Lenke til kommentar

Hei igjen, takk for all hjelp, har nå fått fiksett dette... ploblemet lå i at mitt nettverkskort var egentlig to netverkskort men en felles port, jeg hadde instalert driveren til det ene netverkskortet uten å vite at det var to. Fikk vite at det var to av en som hadde hatt samme problem som meg. Han henviste den siste driveren, og nå fungerer alt som d skal:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...