Gå til innhold

xp2700+ på aopen mobo med låst multiplier?


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe meg amd64 venice av en eller anna hastighet(3000/3200) og overklokke den, men foreløpig har jeg bare en xp2700+ å øve meg på.

Uansett hva jeg gjør så om jeg stiller på multiplieren så sier hovedkortet til meg at "Your CPU do have a problem" ...eller noe i den duren. :)

Det går å stille den, starte opp windows, men på neste reboot, så klikker det.

Virker ikke som den er låst heller, for CPUcool, systool og egenskaper på "min datamaskin" viser at jeg har byttet multiplier.

 

Jeg har prøvd tips jeg har lest meg til på nettet, binde noen punkter på cpu'n med blyantstreker, har gjort dette. Hjalp ikke. men på bilde på nettet var det 4 punkter å binde, mens jeg hadde 5. Prøvde å binde bare 4 av dem, og senere alle 5. Ingenting hjalp.

 

Så...noen tips til hva som er muffins her? :)

 

amd xp2700+ 166x13=2158MHz

aopen ak77-8x Max

apacer 512mb ram cl2.5(2.5-3-3-7)

 

EDIT:

Bare for å si det...jeg er noob på overklokking. Min cpuvifte = 2300rpm, med andre ord...ikke den som er best å ha når man overklokker. Jeg skal få meg en 6000rpm eller noe. Det andre jeg måtte informere om, jeg skal prøve å knytte bro en annen plass på cpu'n, og faktisk kutte en annen bro. OC-n00b...og kutter på cpu. hehe...ønsk meg lykke til. :D

Endret av need4sms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man må ikke bytte multipier, du kan skru opp HTT speeden (166) opp å.. men da øker du også frekvensen på minnet. Slik jeg har gjort det hvertfall siden multiplieren min er låst.

Har skrudd den opp til 175, men over det vil den ikke loade windows, og er ikke stabil i det hele tatt. 170x13 da funker det greit. men...hehe klokke fra 166 til 170 er litt stusselig spør du meg. :)

Skulle gjerne stilt litt på multiplieren også.

Det funket en liten halvtime med den blyantstreken på femte broen til L3, men så klikket det igjen...prøvd utallige ganger å viske ut, og tegne på nytt, men funker ikke.

Neste jeg kan gjør nå er å kutte tredje broen til L12 for at biosen skal oppfatte den som en default 133mhz istedet for 166. Grunnen til at det skal hjelpe er visstnok at det da er lettere å få opp HTT til rundt 200.

 

Noen erfaringer/tips å dele med meg...noen? :)

200x11 er mucho bedre enn 170x13

Lenke til kommentar

Nå har jeg modda så jeg kan stille multiplieren i windows, men får ikke til å stille HTT fra windows enda. Måtte få hovedkortet til å tro det var en mobil cpu for å få lov til å stille multip. fra windows. :)

Måtte bare binde to broer på L5... DOH! ...at jeg ikke visste det. :p

 

Endelig kan jeg begynne å stille litt opp på FSB!! :thumbup:

 

mitt går til 180x12,5 ingen volt økning eller noe.
Jeg ser du har XP2800+ ...det er litt forskjell på dem har jeg hørt.

 

 

EDIT:

ENDELIG fikk jeg klokka opp litt. Stilte ned multiplier til 12 eller 12.5, husker ikke helt, men fikk 2210mhz iallefall. cpu'n var vrien å få stabil. ikke mye overklokk det ble. Sikkert for dårlig ram... Og 3dmark03 testen gikk fra ca 5200 poeng til ca 6200 poeng! ...etter å ha klokka skjermkortet også da...vel og merke. :D xfx 6600GT fra 500/1050 til 540/1150

Endret av need4sms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...