Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med ieee 802.1x pålogging...


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bor på en studentby og har i det siste hatt meget store problemer med nettet, eller PC'n.

UiT tvinger alle beboere på studentbyene til å autentisere seg med 802.1x for å komme seg på nettet. Jeg skal prøve å styre meg med kommentarer på hvor frustrerende dette kan være stort sett hver gang man slår på maskina...

 

ca. 1 gang i uken går en eller annen maskin på campus i stå, og ingen får logge seg på nettet. dette blir som regel fikset på på morgenen første arbeidsdag etter feilen.

når jeg prøver å logge meg på en slik periode prøver maskina å hente IP adresse en god stund før jeg får meldingen "begrenset eller ingen forbindelse" jeg har da IP: 159.256 eller noe slikt.. den skal være 129.xxx

 

Det STORE problemet mitt nå er at alt funker som det skal hos alle andre, det er kun jeg som sliter nå.

Etter en uke med nedetid fikk jeg en kar på oraklet til å hjelpe meg. han slettet en oppføring i registret som het eapol, og jeg er nå på nett med laptopen.

Da tenkte jeg naturligvis at dette også skulle funke for den stasjonære...! no-go, så i dag formatterte jeg den stasjonære som et siste desperat tiltak.

Jeg kom meg på nett i et par timer før jeg datt ut igjen,

uansett hva jeg gjør, så får jeg "begrenset eller ingen forbindelse" og nå koker det snart over. Jeg håper inderlig at noen nettverksguruer pleier å henge her og kan hjelpe meg...

Jeg bruker settingsa i properties på nettverkskortet, ikke stand.alone klient. (det ryktes at vi får en cisco klient i løpet av høsten jippiii)

 

ting jeg har prøvd allerede:

Dektiver og aktiver nettverkskort.

Deaktiver, trekk ut nettverkskabel, aktiver og plugg i kabel.

Deaktiver, trekk ut kabel, reboot, aktiver og plugg i kabel.

bruke slettescript for all info tilhørende 802.1x klienten (brukernavn, passord etc.)

Bruke slettescript og manuelt slette ALLE registeroppføringer tilhørende EAPOL (Dette hjalp meg med å få laptopen på nett)

formattere...

 

Alle settings er korrekte, samme med brukernavn, passord.

 

jeg skjønner ingenting jeg

 

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...