Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Smartcall Bredbånd via Kabel nettet.


Anbefalte innlegg

Jeg har nå sett litt rundt på de forskjellige internett leverandørene i norge. Fra nesten alle (Telenor, Tele2, Bluecom/Catch) Kan jeg få maks 1400kbits linje (1.4mbit) Fordi jeg bor for langt fra sentralen. Så jeg tenkte å bestille bredbånd via Kabel-tv linja. Har hørt at Kabel tv sentralene ligger lokalt. Altså da får jeg opp til 8mbit fra smartcall.

 

Er kabel tv nett noe bra? Altså stabil på ping, har nesten ikke noe nedetid o.s.v?

 

Hva er folks erfaring med bredbånd via Kabel-tv uttatak? Om det er sånn det virker da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på Smartcall hjemme og har hatt det siden de bygde ut på romsås.

 

Ping er LAV

Så godt som aldrig nedetid.

 

Nå har Romsås Ethernett da mulig det har litt å si.

På ping mot catch.gamer så fikk jeg bedre ping en Catch kunder selv til tider.

Masse overhead har jeg og.

 

Kjapp ping på www.vg.no

 

Ping statistics for 193.69.165.21:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 3ms, Maximum = 6ms, Average = 4ms

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Snakka nettop med smartcall på telefon. jeg kan få 4mbit fra dem. Men jeg vet ikke om det er mye nedetid o.s.v. For jeg er avhengig av internet :p så om jeg får mye nedetid, og ping også. Så er det vel bedre med en stabil 1mbit linje. Men jeg vil høre om noen erfaringer først.

Lenke til kommentar

Har smartcall selv, har ikke hatt noen problemer med nedetid eller dårlig ping.

Bor på romsås, så det kan ha noe med ethernet osv. som det er her, men tror ikke det skal være noe dårligere.

 

Har selv en 8000/900 linje, men sitter ganske ofte med 10000/1000+. Nå har de til og med en 25000/1000 linje :)

 

-OEH

Lenke til kommentar
Har smartcall selv, har ikke hatt noen problemer med nedetid eller dårlig ping.

Bor på romsås, så det kan ha noe med ethernet osv. som det er her, men tror ikke det skal være noe dårligere.

 

Har selv en 8000/900 linje, men sitter ganske ofte med 10000/1000+. Nå har de til og med en 25000/1000 linje :)

 

-OEH

Er det via Kabel Tv nettet?

Lenke til kommentar
Har smartcall selv, har ikke hatt noen problemer med nedetid eller dårlig ping.

Bor på romsås, så det kan ha noe med ethernet osv. som det er her, men tror ikke det skal være noe dårligere.

 

Har selv en 8000/900 linje, men sitter ganske ofte med 10000/1000+. Nå har de til og med en 25000/1000 linje :)

 

-OEH

Er det via Kabel Tv nettet?

Smartcall har bygd ut romsås med ethernet(lan/nettverkskabler) fra router i kjelleren og opp til hver eneste leilighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...