Gå til innhold

Hjelp til bygging av gaming pc


Anbefalte innlegg

Har no konstruert drømme pc, for mitt budsjett, og lurer på om dette ser ok ut, og om dt er verdt pengene. Må ha svar, siden dette er første gang jeg bygger pc selv.

 

Pcen skal brukes til:

Spilling som spill som f.eks GTA San Andreas, BF2 og lignende

Internett surfing

Video, DVD, se film og sånne ting

Dette er også en student pc.

 

Ting som skjerm,høytalere og mus har jeg selv

Budsjettet er på 10.000 kroner.

 

MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX Socket-939,4xSATA2,GbLAN,Firew,PCI-Ex16

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 64MX64,Non-ECC,400MHz,184-pin,CL3(3-3-3)

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PowerColor Radeon X850PRO 256MB GDDR3 PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail

------------------------------------------------------------------------------------------------

Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sony DVD-brenner DWQ28AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Cooler Master Wave Master Sølv Kabinett Aluminium (Uten Strømforsyning)

bZerk 500W Strømforsyning, Sort/Blå, Lys, Vindu, Dual Fan, 20/24pin

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Microsoft Comfort Curve 2000 Keyboard, USB, PS/2

 

Totalt: 9818

 

Jeg skjønner ikke hvorfor moderator stengte dette emne sist? Jeg fulgte jo reglene!

 

 

På forhånd takk for alle som svarer seriøst:D :D:D

Endret av Datacalibel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har derimot et par forslag til endringer (som vanlig :p)

 

vær ops på at chipsettvifta på hovedkortet du har valgt kan være av den gamle og dårlige typen. dvs død på under 6 mnd'er. asus har fiksa de nå, men det er vanskelig å si om de har kommet i butikkene enda

 

jeg ser du har satt opp totalt 3 stk rambrikker. det er ikke lurt med tanke på at amd systemer funker betydelig mye bedre med 2 eller 4 brikker. kjøp derfor to brikker nå, og spar resten til en dag du har råd til to brikker til. jeg foreslår også at du tar en kikk på ocz eller corsair da de begge leverer bedre ram til gamer maskiner.

 

og så hadde jeg vurdert et annet skjermkort. om du opplyser om hvor mye du har satt av til skjermkortet så kan jeg kanskje foreslå noe som gir mer for penga.

 

til sist, ikke kjøp sony brenneren. både nec og benq har bedre brennere (de beste på markedet faktisk), og nec'en er vel ganske billig nå om dagen også.

 

håper det hjalp litt :)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
jeg har derimot et par forslag til endringer (som vanlig :p)

 

vær ops på at chipsettvifta på hovedkortet du har valgt kan være av den gamle og dårlige typen. dvs død på under 6 mnd'er. asus har fiksa de nå, men det er vanskelig å si om de har kommet i butikkene enda

 

jeg ser du har satt opp totalt 3 stk rambrikker. det er ikke lurt med tanke på at amd systemer funker betydelig mye bedre med 2 eller 4 brikker. kjøp derfor to brikker nå, og spar resten til en dag du har råd til to brikker til. jeg foreslår også at du tar en kikk på ocz eller corsair da de begge leverer bedre ram til gamer maskiner.

 

og så hadde jeg vurdert et annet skjermkort. om du opplyser om hvor mye du har satt av til skjermkortet så kan jeg kanskje foreslå noe som gir mer for penga.

 

til sist, ikke kjøp sony brenneren. både nec og benq har bedre brennere (de beste på markedet faktisk), og nec'en er vel ganske billig nå om dagen også.

 

håper det hjalp litt :)

Takk for det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...