Gå til innhold

Virus


Anbefalte innlegg

Har fått et virus som jeg ikke klarer å fjerne. Vet ikke hvor det kom ifra. Prøvde å legge inn Norton Antivirus, det som du får når du er Telenor Plus kunde. Men forgjeves, maskina bare gikk ut av innstalasjonsprogrammet, prøvde å avslutte alle programmer untatt Explorer og Systray før jeg starta innstalasjonen, under innstalasjonen prøvde jeg ctrl - alt - delete og oppdaget 2 ukjente programmer, avsluttet disse og innstalasjonen gikk greit, regner med disse var virus! Så etter omstarten hentet jeg siste oppdatering til Norton. Hadde satt at Norton Autoprotect skulle starte etter omstarten, men det gjorde det ikke, prøvde og starte det senere men virket ikke. Så prøvde jeg å kjøre virus-søk, og etter et par sekunder avslutta dette seg av seg selv, prøvde igjen men det samme skjedde, fant heller ingen mistenksomme programmmer som kjørte. Gikk inn på forskjellig innstillinger deriblant så jeg på viruslista, neste gang jeg skulle prøve dette, sto det at viruslista var tom eller ødelagt, samme skjedde da jeg prøvde de andre innstilingene jeg hadde vært innpå. Gikk på Start - Kjør - msconfig - oppstart. Der oppdaget jeg en mistenksom fil igjen, deaktiverte denne og startet på nytt, men da var det krysset av for den igjen, prøvde å deaktivere den flere ganger for så å gå tilbake uten å starte på nytt men det samme skjedde. Prøvde så å slette filen som lå under "c:windowssystem" men det sto at fila var ibruk av windows og kunne ikke slettes. Den het Winkkmj.exe. Prøvde ctrl - alt - delete, men den lå ikke der. Starta maskina på nytt i sikkerhetsmodus og klarte da å slette fila, starta maskina på nytt igjen i vanlig modus og da var det kommet en ny fil som het Winkku.exe. Så på denne i Wordpad og den var helt lik Winkkmj.exe som jeg nettopp hadde sletta. Det dukker også opp stadig nye filer som heter det samme som filer jeg har, bare at de nye filene har annet "etternavn". Noen som har peil på hvordan jeg blir kvitt dette viruset ?? Er helt fortvilt, viruset har også spredt seg gjennom nettverket til faderns og broderns maskin, men der greide jeg å legge inn Norton uten at det ble ødelagt. Fikk også satt filene med virus i karantene, fordi de lot seg ikke reparere eller slette, har de nyeste virusdefinisjonene. Det later til at de får opp en virus advarsel hver gang jeg starter maskina på nytt, derfor dro jeg ut nettverkskabelen og da forsvant problemet. Så, hvordan blir jeg kvitt dette viruset ??? Noen som har noen gode ide'er ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du en annen hd?

om du har det, installer windows på den, installer NAV (norton), deretter kobler du til den HD'en med viruset på, kjør virus-scan på den, da kan du vel få fjernet det mestet.

OBS! IKKE gå til "min datamaskin" eller utforsker" eller andre lignende programmer, da dette kan aktivere viruset!

 

start windows-->kjør NAV.

 

ps:dette gjelder bare om det ikke er klez-viruset du har fått, da følger du bare linken til han over meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...