Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc som bare restarter seg.


Anbefalte innlegg

Det skjer under spilling og når jeg laster ned. Jeg spiller en del world of warcraft og hvis jeg logger meg på en sted som er folksomt restarter pc'en seg før jeg får sett noe i det hele tatt av noe some helst :p

 

Også når jeg laster ned, nedlastingen begynner, men etter noen minutter restarter pc'en seg plutselig. Dette er veldig irriterende og hender ganske så ofte. Det er ikke for varmt inne i rommet så det er ikke at den blir for varm.

 

Oppsett: Amd athlon XP 3200+ 2,19GHz

1Gb ram, husker ikke hvilken type.

Skjermkort Geforce 6800GT

 

 

Håper noen kan gi meg noen svar :>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm.. rart for det forsvinner ikke hos meg. Når jeg starter maskinen på får jeg en feilmelding som inneholder denne text: C:\WINDOWS\Minidump\Mini100205-01.dmp

C:\DOCUME~1\Andreas\LOKALE~1\Temp\WER2.tmp.dir00\sysdata.xml

 

Noen som kan finne ut noen feil av det?

Lenke til kommentar

hmm, kan være noe i veien med RAMen din, prøv å kjør en memtest, memtest86 er ganske populær.

 

Hvis det er nforce chipset du bruker, prøv å installer lyd drivere(ikke nforce chipset drivere som innholder lyd) men egen lyd drivere, finner dem på nvidia siden. Prøv den først. Kan hende det løser problemet.

Lenke til kommentar

bah.. jeg testa det der nforce programmet, dårlig så jeg sletta det og fikk litt problemer med lydinstillingen og diverse så nå skurrer det når jeg spiller :(

 

fant liksom ikke ut av det andre med egne lyd drivere..

Endret av assz0r
Lenke til kommentar
C:\WINDOWS\Minidump\Mini100205-01.dmp

Dette er en fil som inneholder informasjon om hva som har skjedd siden maskinen har startet på nytt. (link til hvordan du kan lese ut fra den filen : http://www.jsifaq.com/subJ/tip4900/rh4981.htm)

 

Dersom du heller vil ha en blåskjerm med informasjonen kan du gjøre følgende :

Høyreklikk "My Computer" velg : Properties -> Advanced -> Startup and Recovery Settings, så fjerner du krysset med "Automatically Restart"

 

EDIT : Kan jo nevne at dette virker som tidligere nevnt som ett minneproblem.

Anbefaler at du kjører memtest for å bekrefte / avkrefte dette.

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...