Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc er helt død, fatter ikke hva som er galt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg installerte nettopp en passiv Northbridgekjøler på hoved kortet mitt(Kv8-max3) og etter det vil ikke pcen starte. Det som skjer når jeg trykker på powerknappen er at viftene går en halv omdreining, så skjer det ikke mer.

Har prøvd å nappet ut alle komponentene, reset bios, testet med en annen strømforsyning, men til ingen nytte. Tror det kan være hovedkortet, fordi jeg har hatt mye problemer med det i de snart to årene jeg har hatt det. Noen gode tips å gi meg?

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at jeg satte på en passiv kjøler på NB er at gammelvifta tok kveld. Så den har ikke vært tilkoblet på nesten ett år, så jeg tror ikke det er det som feiler. Har faktisk en kabinettvifte tilkoblet der NB vifta var. Du skal uansett ha takk for forslaget :)

Skrevet (endret)

Jeg vil tro det er hovedkortet nå siden jeg har hatt mye problemer med det tidligere. Har testet ram, psu og skjermkort på en annen maskin og komponentene funker fint. Tror jeg blir å bestille et nytt HK :cry:

Eller er det noe mer jeg bør prøve?

Endret av Daemonifuge
Skrevet

Sjekket at hovedkortet ikke får en kortslutning fra kabinettet da?

Altså, at alle "spacerne" fra kabinettet, treffer hullene på hovedkortet.

Hvis en slik spacer er på feil plass, kan det jo forårsake dette.

Verdt en kikk kanskje?:p

Skrevet (endret)

Fjernet kjøleren. Tok ut hovedkortet og la det på ei pappeske tilkoblet psu'en. Samme greiene fortsatt. Vifta går et par runder rundt, så stopper den. ARGH :mad: Bør kjøpe nytt HK?

Endret av Daemonifuge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...