Gå til innhold

Problemer med reboot, er det varme relatert?


AlphaSec

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en AMD XP 1900+ maskin. Problemet er at når jeg sitter og jobber rebooter maskinen helt plutselig. Jeg mistenker at dette skylldes at CPU går varm. ASUS Probe programmet viser at temperaturen ligger relativt høyt innimellom.Maskinen er ikke overklokket enda.

Er dette farlig, er CPU evt. ødelagt pga av dette, eller fungerer den OK. Maskinen kommer helt opp etter reboot.

Har allerede bestilt flere vifter.

 

Alle tilbakelmdeling er jeg taknemlig for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok varme ja. Vis den blir varm kan du merke uventdede reboots. Det kan også være strømforsyningen din som ikke klarer og levere nok strøm. Har du brukt kjølepasta mellom CPU og kjøleribbe?

 

_________________

Du vil alltid finne en som har en bedre PC en deg!

 

[ Denne Melding var redigert av: Bøgge Bakken på 2002-08-17 10:33 ]

Lenke til kommentar

Heisann.

Dette er ett problem jeg støtte på med en av mine gamle maskiner, en T-Bird 1400 på ett Abit-HK av ett eller annet slag, Husker ikke navnet i farta, men det er ikke så viktig. Problemet skyldtes delvis CPU, delvis RAM og delvis hovedkortet. Mulig kortet fikk seg en karamell, dvs. ESD, eller ElcroStaticDischarge. SOm nevnt i en annen tråd, kan dette drepe både CPU og andre komponenter, uten at du kjenner det, forusatt at du selv har bygget båksen. (Wild Guess).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...