Gå til innhold

hvor er ZoomBrowser EX 5.0 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Har et Canon Powershot S2 IS, og jeg henter ned alt av oppdateringer til Zoombrowser fra www.powershot.com

 

Men dette er oppdateringer som krever at du har zoombrowser installert allerede, i en eller annen versjon.

Kjørte akkurat en nyinstallasjon, og da måtte jeg først installere ZB fra cd'en som fulgte med kamera(v.3 eller noe sånt), og så lastet jeg ned og oppgraderte til v.5.5.

Lenke til kommentar

Har samme problem som trådstarter selv. Har lett på Canon sine sider,

og det er nok riktig som fluxsoda sier at man må ha en gammel

fullversjon i bånn. Jeg har i alle fall bare funnet oppdateringer der.

 

Kjedelig for alle med gamle Canon modeller (som meg),

som er berørt av dårlig logistikk på gamle CD-plater. :thumbdown:

 

Det er jo et gratisprogram som følger kamera,

så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke ligger tilgjengelig.

 

Rett meg gjerne hvis noen finner det.

Lenke til kommentar

Tja... skal du ha muligheten til å installere omigjen et program du har kjøpt (for det er det du har gjort), får du ta vare på CDen. Akkurat som du ikke får nytt kamera fra Canon om du roter bort det gamle.

Ellers fins det jo mange andre programmer som gjør det ZB gjør, til dels bedre. Nedlasting fra kamera til PC tar XP seg av helt greit, og etter min oppfatnig bedre enn ZB. De andre funksjonene, i hvert fall de jeg brukte i ZB før jeg deinstallerte det igjen, som konvertering av RAW, billedbehandling, etc, gjør f.eks Adobe CS2 helt greit ;-). Adobe CS2 får du lastet ned en 30-dagers demo av fra adobe.com. Om du liker det, kan du kjøpe det. Eller finne en crack, om du er blant dem som synes det er greit.

Lenke til kommentar
Nedlasting fra kamera til PC tar XP seg av helt greit, og etter min oppfatnig bedre enn ZB.

Da må du nesten fortelle hvilken versjon av XP du har. Pro utgaven vi har her tar nemlig ikke med seg raw-filene, noe som sannsynligvis førte til en del tapte bilder før vi oppdaget det. :hrm:

Lenke til kommentar
Nedlasting fra kamera til PC tar XP seg av helt greit, og etter min oppfatnig bedre enn ZB.

Da må du nesten fortelle hvilken versjon av XP du har. Pro utgaven vi har her tar nemlig ikke med seg raw-filene, noe som sannsynligvis førte til en del tapte bilder før vi oppdaget det. :hrm:

XP pro laster ned raw-filer helt greit, men du må ha et annet program enn MS Picture viewer (eller hva det nå heter) for å se bildene. For eksempel Adobe Photoshop CS2.

Lenke til kommentar

Ikke her. :hmm:

Putter minnekortet i kortleseren, så får en opp forskjellige valg, blandt annet å overføre bilder til pc'en. Hvis det er en blanding av jpeg- og raw-filer kopieres bare jpeg filene. Hvis det bare er raw-filer får en beskjed om at det ikke er bilder på minnekortet.

 

Er ikke maskinen jeg bruker mest, og jeg bruker like gjerne utforskeren til å overføre bilder, så jeg har ikke tittet nærmere på problemet...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
hei, jeg har et canon kamera og har rortet bort    :(

ZoomBrowser EX  og lurer på hvor jeg kan få lastet ned programmet?    :hmm:

4921700[/snapback]

 

Du har jo fått en del svar nedenfor. Følgende er derfor kun en kommentar til Canons måte å håndtere dette på.

 

Jeg hadde aldri trodd at det å flytte filene fra kameraet til PCen skulle være et tema. Jeg hadde forutsatt at det var enkelt å gjøre med programvare som skulle være gratis tilgjengelig på Canons hjemmesider.

 

Det er snart 2 år siden jeg kjøpte kameraet. Jeg har, som deg, mistet CDen. Det er uholdbart at jeg dermed skal måtte kjøpe programvare. Jeg pleier faktisk ikke engang å ta vare på CDer som følger med produkter, fordi programvare og drivere alltid er tilgjengelig i mer oppdatert versjon på hjemmesiden til leverandøren.

 

Men altså ikke for Canon. Har du mistet CDen, må du betale (på nytt) for å få flyttet filer fra kameraet til PCen. Ikke bra.

 

(Ja, jeg vat at WIA-driver er tilgjengelig gratis, men den flytter ikke RAW-filer).

Lenke til kommentar
Tja... skal du ha muligheten til å installere omigjen et program du har kjøpt (for det er det du har gjort), får du ta vare på CDen. Akkurat som du ikke får nytt kamera fra Canon om du roter bort det gamle.

 

Det jo en viss forskjell da.

 

Om Canon skal gi deg nytt kamera om du ødelegger det gamle, må de lage dette fra bunnen av.

 

Men skal de gi deg ny software om du mister CDen, koster det dem ikke annet enn adm og CDen.

 

Så når du først har kjøpt software, har du allerede betalt, og da burde Canon kunne hjelpe sine kunder litt om de har mistet CDen (selvfølgelig gjerne mot et adm.gebyr og vederlag for kostnaden ved CDen).

Lenke til kommentar
Har samme problem etter inkjøp av ny data, vet at jeg har orginal eske med cd en plass, men hvor.

Canon bure skjerpe seg på dette området.

Hvordan er det for andre merker.

7027995[/snapback]

 

 

Du har ikke tenkt tanken at det var du som burde skjerpe deg?

Lenke til kommentar

Jeg har googlet dette litt for å forsøke å finne dette programmet. Det viser seg at massevis av mennesker har slitt med akkurat dette.

 

Problemet er altså at Canon har en policy hvor det ikke finnes gratisprogrammer på deres hjemmeside for å laste raw-filer fra kameraet til PC. Om man mister en CD, må man dermed KJØPE programvaren på nytt.

 

Det er for dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...