Gå til innhold

fjerne grub fra ubuntu?

hovdal

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg skulle bytte ut ubuntu til slackware i dag,men etter at jeg hadde formatert alle linux diskene mine og lagt inn slackware så fikk jeg opp grub error 15,lurer på hvordan jeg kan få bort grub,

Endret av hovdal
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg skulle bytte ut ubuntu til slackware i dag,men etter at jeg hadde formatert alle linux diskene mine og lagt inn slackware så fikk jeg opp grub error 15,lurer på hvordan jeg kan få bort grub,

I installasjonen til Slackware vel å du legge LILO på MBR når du får moglegheiten til det (ein plass i installasjonen)

Skrevet
gjorde det...men når jeg skal starte det etter instalasjoen så kommer den grub 15 erroren

Vel, du trykte bare enter når du fikk spørsmål om LILO og da ble den ikke installert til MBR.

Skrevet (endret)
får vell prøve en gang til da

Du kan boote installasjonen din med CD'en.

kernel root=/en/partisjon ro noinitrd.

Etter det så logger du inn og skriver 'liloconfig'. Sett opp alt som det skal være og restart.

Endret av olear
Skrevet

så det vil si at jeg må ta expertmode for og få årdnet det under instalasjonen da,finnes det noe guid for hvordan den config filen skal settes opp kan ikke det derre jeg,så :(

Skrevet

ok,får se på det nå da,begynte helt på nytt nå så skal se om jeg får det til..takk for hjelpen får jeg vell si da :!:

Skrevet

fikk opp enda ett spørsmål nå på simpel instalasjonen av lilo om og fylle inn ettellerannet på append="<kernel perateters>"line er det noe spessielt som skal fylles inn der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...