Gå til innhold

TV-ut uten farger


nivve

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en laptop, og kjæresten min har en laptop.

 

Hennes laptop har Radeon 9600 Mobile, 64MB.

Min laptop har Radeon 9000 Mobile, 64MB.

 

Hun får farger på TV'en min.

Jeg får svart-hvitt.

 

Bruker jeg S-video-inngangen framme på TV'en, får jeg også farger.

 

Bruker jeg scart-overgang får vi begge mye bedre bilde .. men jeg får altså ingen farger. :hrm:

 

Jeg har prøvd med mange forskjellige drivere og innstillinger, men ingenting hjelper.. skal jeg gi opp? Jeg er uansett fargeblind.. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et kjent problem. Har blitt skrevet en del om det i forumet tidligere. Vet ikke helt hvorfor det blir sånn, men det kan se ut som det er forskjellige standarder på S-video tilkopling. På enkelte TV'er fungerer får jeg farger fra PC'en uten noe om og men, mens på noen får jeg det ikke. Men dette gjelder kun hvis jeg bruker S-video tilkopling. En løsning på problemet er å kjøpe en overgang fra S-video til kompositt (phono-plugg). Da skal du få farger. Jeg kjøpte min på Biltema.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det som er tingen, er at kontakten foran på tven støtter S-vhs signal(delt), men den scarten som du årøver, støtter det ikke...

 

Flashe til pal, det skal vel ikke ha noe ned saken og gjøre..

 

Men i driveren, så skal du kunne velge utformat, og det er jeg sikker at det står S/vhs eller noe sånt, hvis du bytter den til composite, så vil det blir farger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...