yngve1 Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 (endret) Jeg savner en oversikt som sammenligner de forskjellige IP-adapterene som finnes på markedet. Selv har jeg en D-LINK 1120S mot IP24 og er svært skuffet, noe av dette skyldes sikkert begrensinger i SIP-teknologien. Til tross for at jeg har vært svær fornøyd med annet utstyr fra D-Link, synes jeg 1120 hadde et forferdelig konfigurqasjonsgrensesnitt. FritZ 7050 virker svært interressant, fullspekket med funksjonalitet og kan til og med levere ISDN (S-bus) men ifølge FritZ er denne beregnet på tyske markedet og vil kun fungere med PPPoE (Telenor). Har noen gode forslag til adapter? Gjerne med innebygget Switch (4x), flere kontoer og ISDN-støtte hadde vært bra. Men den trenger ikke å være ruter. Y Endret 25. september 2005 av yngve1
xcomiii Skrevet 25. september 2005 Skrevet 25. september 2005 Allied Telesyn har mange sånne bokser, f.eks AT-RG613 (Ethernet WAN - analog), AT-RG623 (Ethernet WAN - ISDN), AT-RG634 (ADSL WAN - analog) osv. De har tilogmed en med fiberinngang Alle disse har støtte for flere SIP kontoer, VLAN trunking, avansert FW og mye rart. Dog selges ikke disse til privatpersoner i Norge, de er ment til operatører. Ikke så rart, når det kreves nesten en ingeniørtittel for å komme igjennom den over 1000 sider tjukke manualen....
yngve1 Skrevet 25. september 2005 Forfatter Skrevet 25. september 2005 Nja, er vel mest intressert i utstyr for hjemmebruk (Maks kr 2.000,-) Er det noen som har erfaring med FritZ ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå