Hr. H Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Hmmm.. Jeg har et problem med nettverkskortet mitt, tror jeg... jeg missta høyttalern ned på nettverkskabeln akkurat der den går inn i kortet. Rett etterpå kom det "en nettverkskabel er koblet fra" men kabeln sto ennå i jeg prøvde med andre kabler for å sjekke om det var kablen d som var tatt kvelden, men det funket ikke med noean andre heller. Så jeg antar at det er nettverkskortet det er noe feil med. Men jeg ville jo trodd at d skulle komme noe feilmeldind hvis nettverkskortet ikke funkerte, men alt som kommer er "en nettverkskabel er koblet fra" kan noen bare hjelpe meg litt å si om det faktisk er nettverkskortet det er noe galt med? Det er et Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC nettverkskort hvis det kan hjelpe
bitcowboy Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 jeg missta høyttalern ned på nettverkskabeln akkurat der den går inn i kortet. Du har høyst sansynlig skadet det fysiske interface (stikkontakten i kortet), enten ved å skade koblingen til kortet (er bare loddet) eller i selve stikken. Siden du får samme resultat med andre kabler er det nok kortet som er skadet. Et operativsystem ser ikke denne feilen - kortet fungerer - bare den fysiske koblingen er i stykker - derfor får du også feilmeldingen om at du er "koblet fra". Her må du bytte kort. Hilsen, bit
Hr. H Skrevet 24. september 2005 Forfatter Skrevet 24. september 2005 åkei da kjøper jeg meg bare ett nytt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå