Gå til innhold

X800XT 1.5V eller 3.3V

EvenSteven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte mitt nye Sapphire X800XT AGP i maskinen i går.....alt virker tilsynelatende bra, men så leste jeg i HK-manualen at det anbefaltes IKKE å sette i et 3.3 volts VGA-kort da det ikke støttes av mitt chipsett.... Men kortet får jo strøm gjennom 4 pins ledning fra PSU... ulikt mitt gamle 9600XT, som ikke hadde ekstra strøm......

Var inne å kikket i bios, og der var det bare to alternativer på AGP-Voltage..og det var 1.5 og 1.6.....

Har leitet og leitet men finner ikke ut hvor mange Volt X800XT krever...Kan noen være så snill å hjelpe?

Takk

Even

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du skal glømme å stille på AGP volten.

Det er kun eldre kort som må ha 3.3volt og vist du instalerer et slik kort i PCen din så kommer du ikke til å få bilde på skjermen.

Fire pins kontakten fra PSUen er der for å lever den ekstra strømmen som kortet trenger, men AGP porten ikke kan levere.

Uten den tilplugget får du bare en beskjed som ber deg plugge den til

Skrevet (endret)

OK...men hadde ikke tenkt å stille på volten ...det var bare om jeg nå måtte kjøpe nytt HK (det hadde jo sugd hardt i og med at jeg da måtte ha kjøpt enda et AGP HK..noe som hadde vært dumt i disse PCI-e tider).....

Men hvis alle nyere kort er 1.5V..kan jeg vel slappe av..

Takk

Even

Endret av EvenSteven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...