Gå til innhold

xbox360, dvd og flatskjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe 37" Veiwpia lcdskjerm og xbox360. Bør jeg også kjøpe en hdmi-dvd-spiller eller vil xbox'en fungere godt som dvdspiller siden den også har hdmi?

Hvis jeg må ha begge deler for å få dvd-avspilling best mulig, hvordan får jeg koblet både dvd'n og xbox'n til skjermen med hdmi, siden skjermen bare har en hdmi-kontakt?

Er en vanlig dvdplate innspilt i HD? eller er det spesielle dvd'er, som blue-ray osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pr dags dato er vet vel nesten ingen dvdr som er spilt inn i hd. ( skyt meg hvis jeg tar feil her ). Vanlige dvdr er i hvertfall ikke HD.

xbox 360 kommer med, som du sier, innebygd dvd spiller. Eneste problemet jeg ser med å bruke den er uttak til forsterker og mulighetene denne spilleren tilbyr deg. ( avspilling av (s)vcd, divx osv osv (siden de sier at den ikke er mulig å "hacke")).

Du burde nok bruke xbox360n mot tvn. men de sier at man merker størst forskjell på HDTV kontra vanlig tv når størrelsen på skjermen stiger over 42"

Skrevet

Ingen av filmene på vanlig Dvd er i hd oppløsning.

hva slags lyd anlegg skal du bruke med den skjermen? da de innebygde høytalerne i viewpia'n er vel ikke noe å skryte av. men ser at den generellle bildekvaliteten har fått god kritikk på avforum.no

Som breiker sier så kan du nok ikke i nærmeste framtid spille av divx osv igjennom x360. men den funker sikkert bra til å spille av orginale dvd'er

Hvis du kjøper den dyre utgaven av x360 så er det vel hd pack kabelen med komponent ut, så bruker du bare komponent tilkoblingen på tvn

Men anbefaler at du kjøper til surround samtidig feks logitech sine thx systemer.

Skrevet

Bilde skal være greit på den skjermen :)

+

BILLIG

*Godt bilde

*Godt med tilkoblinger

*HDMI kabel følger med

-

*Dårlig innsynsvinkel (blir lillaaktig når du ser fra sidene og ovenfra). Merker lite til dette når du ser rett på.

*Crappy lyd, men det løser man ved å kjøpe 1 stk. hjemmekino.

Skrevet
Jeg vurderer å kjøpe 37" Veiwpia lcdskjerm og xbox360. Bør jeg også kjøpe en hdmi-dvd-spiller eller vil xbox'en fungere godt som dvdspiller siden den også har hdmi?

Hvis jeg må ha begge deler for å få dvd-avspilling best mulig, hvordan får jeg koblet både dvd'n og xbox'n til skjermen med hdmi, siden skjermen bare har en hdmi-kontakt?

Er en vanlig dvdplate innspilt i HD? eller er det spesielle dvd'er, som blue-ray osv?

Xbox360 har desverre ikke DVI eller HDMI utgang. Men det følger med HD komponent pakke for den dyreste versjonen. Hvordan den fungerer som dvd spiller er det vel ingen som vet siden den ikke er tilgjengelig.

Skrevet (endret)

Tja hvis han vrikelig ønsker seg en HDMI-DVD-spiller i tilleg til X-Box 360 maskinen er det jo han som bestemmer. Uansett X-Box har ikke bare component tilkobling. Min component inngang er opptatt (DVD-spilleren) er koblet til denne. Så da har jeg funnet ut at en slik herlig skak skal fikse biffen. No biggy. Får inn HD med dette uansett, er veldig viktig at det finnes all slags overganger til TV, så det er lite å beskymre seg for om HDMI porten blir opptatt av HDMI-DVD-spilleren hvis du kjøper en da. Da bruker du bare VGA eller component utgangen til X-Boxen. Herlig med LCD-TV.

For meg bir oppsettet ihvertfall slik når X-Box 360 og PS3 kommer ut:

DVD-Spiller (Component)

X-Box 360 (VGA)

PS3 (HDMI/DVI)

Så er denne saken ute av verden. Har selv den TV`en du sikter til bare en 32". Bra TV dette. :thumbup: Husk bare å legge til en hjemmekinopakke, du får ikke noe AHA opplevelse med de innebygde TV-høytalerne. De egner seg bare til vanlig TV-titting.

Endret av Wooho
Skrevet

Har lest gjennom nettet nå og det går noen rykter om at xbox360 skal kunne gi hdmi ut, men de har ikke laget kabelen enda :roll: Kommer vel en avklaring etterhvert..

Også mulig at det kommer en senere versjon med hd-dvd og hdmi:

Litt muffens info

Skal gi meg litt tid og se hva som kommer...i mellomtiden får jeg sjekke opp ang surroundsystemer, håper det kommer et dugendes trådløst system snart, frister ikke med de fordømte kablene :nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...