Gå til innhold

HTPC på trangt budsjett


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sette opp en HTPC, men har ikke all verdens penger igjen etter at annet av utstyr er kjøpt inn.

 

ønsker at pcen skal ha følgende kapasiteter:

 

harddiskopptak

timeshift

avspilling og brenning av dvd

linjedobler

tuner/bildekilde for fjernsyn

 

Utganger har jeg sett for meg DVI ut, svideo eller komponent (finnes det skjermkort med komponent ut?), digital lyd (helst coax).

 

Jeg har satt opp en handlevogn her

 

Dette oppsettet er basert på s478 med tilhørende agp, dette av den enkle grunn at jeg har et abit is7-e2 liggende på hylla.

 

Videre er jeg ikke helt inne på amd og andre sokkel/mobo oppsett, så hvis noen tror jeg kan få mer ytelse for pengene med annen cpu/sokkel/chipset til dette bruket er jeg svært interessert i dette. For øvrig er jeg også interessert i folk sine erfaringer med å bygge htpc med vannkjøling.

 

 

edit: helst med 2x dvi og vivo på skjermkortet. Jeg er nvidia/intel/agp av erfaring men er som sagt interessert i å smake på en løsning som åpner for amd/ati/pciex.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må tilføye at det jeg lurer på i grove trekk er

 

-fins det et bedre egnet kabinett for dette bruxområdet som det er plass til nevnte ting i? evt billigere.

 

-hvilken prossesor gir tilstrekkelig ytelse og er så kald som mulig?

 

-alternative kjøleløsninger?

 

som vanlig er hovedlinjene pris og støy. begge deler skal være lavest mulig.

Lenke til kommentar

Skjermkortet du har valgt har komponent ut, jeg har det samme.

Har samme tv kort som du har valgt også, det fungerer veldig bra sålangt. (Har ikke hatt det så lenge)

Synes det så bra ut det du har satt opp, cpu'en du har satt er kanskje ikke den råeste som finnes, men har du trangt budsjett så har du trangt budsjett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...