frossensofa Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er det mulig å komme til modemet via ruteren? altså logge seg på modemet gjennom en trådløs ruter. Modemet er koblet i ruteren, ikke via pc. Jeg har en SMC2804WBR trådløs ruter og et bluecom modem. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er det slik du har det nå: Internett--->Modem--->Ruter------> Trådløst tilkoblede enheter ?? I så tilfelle kan du komme inne på konfig'en til modemet ja. Hvordan dette gjøres må du nesten forhøre deg med produsenten om eller se på nettet. Lenke til kommentar
frossensofa Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) ja det er slik det er nå Jeg får tak i MAC adressen til modemet, men ikke ip adressen. Får ikke åpnet port 23 på ruteren heller så jeg får koblet til med telnet,slik at jeg får sjekka arp tabellen... hmmm... Hva ville ipadressen til modemet vært hvis den ikke hadde gått gjennom en ruter, men rett til pc'n? Endret 21. september 2005 av frossensofa Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 ja det er slik det er nå Jeg får tak i MAC adressen til modemet, men ikke ip adressen. Får ikke åpnet port 23 på ruteren heller så jeg får koblet til med telnet,slik at jeg får sjekka arp tabellen... hmmm... Hva ville ipadressen til modemet vært hvis den ikke hadde gått gjennom en ruter, men rett til pc'n? Hei Beklager at jeg ikke har tittet innom her før, men som tidligere sagt så ville jeg tatt en telefon til Bluecom og forhørt meg litt om modemet ditt. Da får du nok svar på det du lurer på. Du kan jo også sikkert titte litt på kundeservice sidene dems og se om du finner noe informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå