Flygutt Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Jeg har kjøpt meg domene hos Web10, men jeg trenger hjelp til å sette opp DNS. Web10 vil ikke hjelpe med det. Jeg er helt nybegynner med DNS-settings så jeg skjønner ingenting av det. Derfor ønsker jeg hjelp til å få mitt domene "nyttdomene.com" til å sende den besøkende til "gammelt.domene.com". I DNS-settingene står det allerede mange oppføringer. Både @, *, mail, db, mgw med type A og MX og en IP-adresse bak. Hva slags oppføringer trenger jeg til oppgaven nevnt over? Hvordan skal det se ut?
Jakob K Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Det er nå satt opp en egen kategori for tråder om webhosting, domene og andre nett-tjenester. Denne finnes i forumet til programmer. Vennligst bruk denne framfor webdesign-kategorien til spørsmål om domener og webhotell Nett-tjenester
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Dette er feilpost da, men jeg kan hjelpe alikevel. Hvis du skal la "dittdomene.com" peke til "gammeltdomene.com" så blir det slik: @ IN CNAME gammeltdomene.com Hvis du skal la www.dittdomene.com peke til en ip blir det slik: www IN A 12.34.56.78 Litt forklaring: CNAME = Peke til et annet domene A = Peker til en IP(v4)-adresse MX = Samme som ovenfor, bare at den er beregnet KUN for mailservere AAAA = Peker til en IPv6-adresse PTR = Reverse @ = Roten av domenet, feks dittdomene.com (vil gjelde på tilkoblinger til dittdomene.com) * = Wildcard, slik at samme hva som står foran .dittdomene.com så vil det peke til samme adresse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå