Gå til innhold

Angrerett ved privatkjøp?

sigen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg et lite leketøy i går (en mini-Z med to karosseri) og var lykkeli helt til i går kveld. Da hadde jeg lada den opp igjen, men så viser det seg at den står og "spinner", dvs. at tannhjulene ikke får kontakt. I tillegg funker bare Skyline-karrosesiet, siden bakhjulene tar borti bak på hjulbuene på Viper-karosseriet :mad:

Har jeg noen som helst form for rettigheter? Fant ikke noe særlig noen steder :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

vis du kan bevise at du har kjøpt den på en eller anen måte, foreksempel kvitering.

da har du retigheter

Endret av Myrstad
Skrevet (endret)

Fikk ikke noen kvittering, det er jo ikke vanlig ved privatkjøp :cry:

Så det eneste jeg kan håpe på er at han ikke vet det? (han er jo bare 15-16 så det ut som, og det var tydelig at han ikke var vandt til kjøp og salg)

EDIT: Kvittering fra minibank og vitner teller vel ikke? *håpe håpe*

Endret av sigen
Skrevet

Siden han helt sikkert visste at leika var ødelagt, så ville jeg nok krevd tilbake pengene. Selgern er altså ikke i god tro. Har ikke hatt kjøpsloven på mange år men mener å huske at det er no sånt.

Skrevet

Det blir nok ord mot ord desverre, for jeg testa jo (seff) bilen før jeg kjøpte den, da funka den relativt fint (fremover låste seg, da fikk jeg opplyst at det bare var å rygge litt, så funka den igjen, noe den gjorde)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...