[ReXoR] Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Heisann. Skal ha en egen bryter til vifta (bak radiatoren) så den kan gå hele tiden, styrt av en bryter. Det er 3 ledere som går inn. Hvordan skal dette kobles? Bilen er en VW Golf III '93.
ilstang Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Det er 3 ledere fordi vifta kan gå på to hastigheter en er jord (brun) de to andre er trinn en og to (Rød +). Husk og koble over et rele siden vifta trekker en god del strøm. Bare lurer hvorfor du skal ha vifta til å gå hele tiden?
[ReXoR] Skrevet 17. september 2005 Forfatter Skrevet 17. september 2005 Aha! Brun, Rød/hvit og Rød/svart. Nei, det som er problemet.. Har et hull i radiatoren, og har da helt på noe radiatorRENSopplegg (for så å helle på radiatortett senere).. Stod at motoren skulle gå i 4-24 timer og når jeg kjører med det, så koker det over etter kun en liten kjøretur. Åpner jeg lokket på kjølevanntanken, så fyker det opp en dl eller to. Og i og med at jeg kjører litt innover Oslo, er det like greit å ha den til å kjøre konstant - tenkte nå jeg. MEN til tross for at det så å si koker over, så viser ALDRI temperaturmåleren mer enn 70 grader. :S
ilstang Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Vel så lenge du kjører får motoren i de fleste tilfeller nok kjøling av fartsvinden, er vel på tomgang vifta kobler inn eller ved ekstreme forhold som feks dra en tung henger i oppoverbakke i lav hastighet. Det jeg har en mistanke om her er en defekt toppakning,det vil kunne resultere i at motoren koker over pga eksos som presses inn i kjølesystemet. Det kan og være at det er det som har tatt knekken på radiatoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå