Gå til innhold

Ny gaming pc, stabil og rask


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny gaming pc nå...Og da skal den være stabil og rask, samt stille..Kommer vell vannkjøling etterhvert...

 

Skal brukes til CS Source og BF2, samt surfing, musikk, filmer...

 

Har satt opp noen komponenter her og lurer på om dette blir stabilt.

 

Fra Microplex.no

 

Lian Li Miditower Aluminium, Sort 60+ --1195,-

MIST 500W 20/24pin PSU --895,-

 

Fra Netshop.no

 

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum ED. R2 --1695,-

 

Fra SHG.no

 

AMD 64 3700+ s.939 --2179,-

Floppydisk sort --72,-

NEC Dvd brenner, sort --350,-

POV Geforce 7800GT PCI-E --3343,-

Mxtor Diamondmax 250GB 16MB Cache --835,-

Asus A8N-SLI-Premium --1398,-

 

 

Noen som vet om noe som kan utbedres?

 

Holder meg til en prisklasse på 13000,-

Endret av Mogge_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Hvslags skjerm skal du kjøre? Jeg ville vel sagt at 7800GT fikk holde, det blir vel uansett prosessoren som blir flaskehalsen i det systemet. Ellers så jo systemet digg ut det! Ingen fan av akkurat den hden men smak og behag akkurat det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Jeg ville gått for Maxtor Diamondback som jeg har selv, den ligger ganske likt i pris og har fått glimrende omtale jevnt over, faktisk ble den sammenliknet med disse hersens Raptordiskene i hastighet (men uten alle ulempene selvsagt)

 

Fordelen med å vente er selvsagt at prisene faller litt, men etter alt å dømme hadde jeg ikke ventet på skjerkortet.

 

For det første er 7800GTX kortet overkill allerede og for det andre ser det ikke ut til at ATI sitt blir ekstremt mye bedre. Og for det tredje er det vel tvilsomt om det blir tilgjelgelig rett etter lanseringen (når den en måtte bli...) Den eneste tenkelige fordelen er kanskje et lite prisfall på Nvidia sine kort i forbindelse med lansering, men dette er heller tvilsomt siden ATI trolig vil prise sine kort (langt?) over nVidia.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Sånn da har jeg skifta til Maxtor Diamondmax harddisk..Noe mer som burde skiftes?

 

Eller kanksje jeg burde vurdert Intel Pentium istedet?

 

Fant en bra cpu på shg.no til en rimilig penge -- Pentium 4 Prescott Model 630 (3.0GHz) 2MB Cache

Eller hva synes dere om det?

Endret av Mogge_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Er ingen fanboy av hverken AMD eller Intel, men ville heller holdt meg til AMD sin. Prescotten blir vel også ganske varm.

 

Hva slags skjerm skal du ha forresten? Skal du ha noensomhelst nytte av et muskelkort som 7800GTX må du maxe helt ut i 1200*1600 oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...