Gå til innhold

Brukergrensesnitt for maskiner i nettverk


xblast

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg og en venn har fått i oppdrag å sette noen maskiner i nettverk og konfe de slik at folk ikke kan bruke de til hva som måtte passe.

 

Nå er det win xp pro på dem, noe som også skal være der.

 

Jeg lurer på om det finnes noe brukervenlig og lett konfigurerbart brukergrensesnitt man kan legge oppå winxp igjen, med begrensninger for hva man faktisk får gjort på de enkelte maskinene. Og at de lett kan bli fjernstyrt, ja. Jeg vet jeg kan bruke vnc, remote desktop o.l. Men er ute etter noe annet som gjerne hører til det nevnte programmet(?) jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har seg slik at jeg og en venn har fått i oppdrag å sette noen maskiner i nettverk og konfe de slik at folk ikke kan bruke de til hva som måtte passe.

 

Nå er det win xp pro på dem, noe som også skal være der.

 

Jeg lurer på om det finnes noe brukervenlig og lett konfigurerbart brukergrensesnitt man kan legge oppå winxp igjen, med begrensninger for hva man faktisk får gjort på de enkelte maskinene. Og at de lett kan bli fjernstyrt, ja. Jeg vet jeg kan bruke vnc, remote desktop o.l. Men er ute etter noe annet som gjerne hører til det nevnte programmet(?) jeg er ute etter.

Det du ønsker å se på er Group Policy Objects, GPO. Men for all del, les noe om hvordan dette fungerer før du begynner å konfigurere, for det er store muligheter for å sperre funksjonalitet for både deg selv og andre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Internet Kiosk er et program du kan legge oppå XP og sette strenge begrensninger for hva som kan gjøres på maskinen.

Her er linken til deres hjemmeside.

Har selv satt opp en slik maskin til en butikk som bare skulle ha noen sider tilgjengelig for publikum. Funket som bare fy det da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...