Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bridge eller repeater med Linksys WRT-54G


Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på forum, men får det ikke helt til å fungere..

 

Tanken er å øke dekningsområdet/rekkevidden på et W-lan som er satt opp med en Asus WL-300g. Jeg har en WRT-54G liggende som jeg tenkte å prøve å få til dette med..

 

Tanken er å ta internet fra w-lanet til asusen, men ønsker å få det da trådløst inn på maskiner i Linksysen sitt dekningsområde.. Når jeg tester mot min 3com router hjemme får jeg det ikke til å fungere. Jeg får internet wia LAN portene på Linksysen. Den kommuniserer da med 3Com routeren via w-lan i Client-mode.

 

Kjører forøvrig sveasoft programvare... Både 3com linksys og Asus routeren har mulighet for WDS (repeating), men vet ikke hvordan dette fungerer på tvers av merker?

 

Er det muligheter uten å dra kabel mellom routerne? Er eneste løsning å benytte 2 routere i andre enden.. Altså f.eks linksysen i klientmode, så en ny w-lan router koblet til porten i linksysen som da gir W-lan dekning?

 

Poenget er altså at jeg ønsker å "stjele" w-lan internett fra ett bygg og gi w-lan i det andre bygget... asusen mangler 1-2 vegger i rekkevidde...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WDS fungerer kun mellom enheter med identisk chipset, så det tror jeg ikke du får til.

Sett opp Linksysen i client mode (bridged) og koble WAN-porten på en annen ruter til en av LAN-portene på Linksysen.

Evt sett opp Linksys i Routed Client mode, koble en av LAN-portene på den andre ruteren til en av LAN-portene på Linksys. Sett opp ruter nr. 2 som AP i samme subnett som LAN-sida på Linksys.

 

Du skriver "stjele" med apostrofer, jeg tar det for gitt at dette er klarert med eier av nettet du skal koble deg på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...