Gå til innhold

Temperatur p4 2,0


thfjorde

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et Chieftec Dragon medium tower m/dør, p4 northwood 2.0, 512 mb ddr-ram, 80 GB 7200 rpm hdd, GeeForce4 128 md ddr- skjermkort, standard vifte på prosessor og kabinett (1 vifte i døren og strømforsyning)

 

Temperaturen i kabinettet ligger å surrer på 26-30C og cpu ligger på 48-50C ved aktiv bruk, rundt 45C ved idle. Jeg bruker ikke kjølepasta!! Er dette normal temp for min pc? Er det urovekkende høy, hvor høyt kan tempen gå uten at det er "skadelig" for cpu...

 

For å kjøle skikkelig i pc'n hva bør jeg montere av vifter ol.

 

Og en ting til slutt - Dette er resultatene i 3d mark 2002:

 

CPU - 4572

Memory - 4149

HDD- 1123

 

Noe som jeg synes er veldig dårlig! Hva skyldes det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten identisk maskin som din. Vef hjelp av programmen Asus Pc Probe med nyeste software har jeg ved 100% bruk av prosessoren en temperatur på mellom 47 og 50 grader. Motherboard ligger på ca 27 til 33 grader ved full load. Har instalert 1 vifte foran i kabinettet + en vifte bak som trekker luft ut av kabinettet. Har dessuten byttet ut Cpu kjøleren med en Zalman CNPS6500B-Cu i rent kobber. og bruker Arctic Silver 3. Disse Temperaturene er ved overklokking til 2.66 Ghz og Cpu volt på 1,6. Har kjørt 24/7 nå i snart 2 uker og er dønn stabil.

 

Graveyard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...