Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstern skrivebord( styre hjemme pc-en fra skolen)


Anbefalte innlegg

hei ,, jeg har tenkt å styre hjemme pc-en min fra skolen , via ekstern skrivebord eller hva det heter ..noen sier at det er bare å skrive ipadressen på '' Remote Desktop Connection '' , Det jeg gjorde er : 1. gikk på egenskaper på min datamaskin. 2. klikka på '' allow users to remote this computer '' .

men da jeg skrev ipadressa , kjedde det ingenting ,, noen som har noen ider'?

Endret av xox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Har du ruter hjemme? Viss du har så må du sette opp en porting feks. på min dlink så setter eg opp på virtuell Server og lager en regel.

Du må skrive inn din private ip til maskinen din feks 192.168.0.10, Protokoll tcp, Privat port 3389, Public port 3389 og så må du aktivere regelen. Da skal alt vere klart på ruter. Så går du inn på egenskaåer på "min datamaskin" og så på "ekstern" der haker du av for ekstern tilkobling. :thumbup:

Da skal alt vere klart, da kan du sitte på skolen og slå inn ipadressen din i "Eksternt Skrivebord"

 

PS! Det er den ip adressen din som du har fått av nettleverandøren din du må slå inn og ikke den private...

 

Husk også at eg tror du er nødt til å bruke en konto på maskinen din som har både admin rettigheter og passord ellers så funker det ikke... :yes:

 

Lykke til

 

Fetter`n

Lenke til kommentar

Hei!

 

Du skal kun sette innstillingene på ruter, når du har en ruter så er det den som styrer all trafikken i ditt nettverk.

Du må sette opp den portingen som eg skrev tidligere.

Viss den maskinen som du har hjemme har ip 192.168.0.10 feks, og du vil fjernstyre den fra skolen, så er det den ipadressen du setter inn i regelen på ruteren din.

Porten du skal åpne er 3389 og det er den du henviser til i ruteren din.

Det vil si at viss du på skolen skriver inn feks som er din tenkte ip i dette eks: 212.62.248.52 i ekstern tilkobling, så kommer informasjonen fra maskinen du sitter på skolen med inn til din ruter som igjen vet at forespørsel til RDP port 3389 skal sendes til den maskinen med privat ip adresse 192.168.0.10.

 

Men det kan jo vere at en del porter er sperret på skolen din i brannmuren der slik at dette ikke vil fungere for deg.

 

Håper du skjønner hva eg prøver å si.... :dribble:

 

Sender med en fil som viser mitt oppsett på min dlink ruter.

fjernstyring.doc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...