Gå til innhold

Nytt AGP-skjermkort til MAX 2500,-


d1nosaur1984

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

 

Nå har jeg akkurat postet en tråd ved navn Ny LCD-skjerm til MAX 3000,- i skjerm-forumet, og nå er det altså skjermkortet som står for tur.

 

Jeg skal bruke totalt 5000,- kroner på ny LCD-skjerm (17" eller 19") og et nytt AGP-skjermkort. Problemet er bare at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. Jeg har kikket på anbefalingene til HW.no, men jeg vet at dere er enda mer up to date her innpå forumet.

 

Siden jeg hovedsakling spiller World of Warcraft er et nVidia-skjermkort å foretrekke, men jeg har heller ingenting imot ATI.

 

Nå er det jo slik at jeg må ut med mellom 2500,- og 3000,- kroner for en god LCD-skjerm, så skjermkortet bør ligge på mellom 2000,- og 2500,- kroner. Jeg er vel egentlig ikke interessert i så mye annet enn god 3D-ytelse i skjermkortet, så gode bundles og andre ekstrafunksjoner har jeg vel ikke bruk for.

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik det ligger an nå blir det XFX GeForce 6800GT og Samsung 19" LCD Syncmaster 913V som blir valget, men jeg er selvsagt åpen for alle forslag. Regner ikke med at jeg legger inn bestillingen før i morgen.

 

Prisen vil da være 5094,- kroner pluss frakt. Dette kan da ikke være så ille?

 

edit:

 

ganilsen: Jeg regner med å bruke dette kortet omtrent like lenge som jeg har brukt GF4 Ti4200-kortet som sitter i maskinen nå, for å si det sånn ;)

Endret av Complexion
Lenke til kommentar

noe sånt, kanskje:

 

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 AGP8X, DVI-I, ViVo, Full-Retail

+

Arctic Cooling VGA Silencer ATI 4 VGA Kjøler (ATI X800)

 

Tre lapper inkludert frakt.....

 

Skjerm, har god erfaring med Samsung:

 

Samsung 19" LCD Syncmaster 913V TC003 Silver

 

eller

 

Samsung 17" LCD Syncmaster 710T TCO03 Skjerm,Silver

 

(Begge koster 2.5 K )

Endret av Paddington
Lenke til kommentar

Da regner jeg med at jeg går for det jeg satte opp tidligere. Virker ikke som om noen er uenige i valget av skjermkort, og prisen på det er rimelig god. Skjermen har jeg heller ikke fått noen innvendinger på, så da tar jeg sjansen på å bestille denne også.

 

Takk for tips. Hva ekstra/ny kjøling angår får jeg ta det om et par uker hvis jeg finner ut at kortet støyer for mye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...