Gå til innhold

Problemer med Explorer i winxp


Sentinel

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har for tiden et problem angående explorer i winxp. Enkelte ganger får jeg "program not responding", noe som resulterer i at maskina nærmest fryser seg. Ting begynner å gå tregt (i task manageren står det at explorer tar 99% cpu ressurser) og eneste jeg kan gjøre er å avslutte programmet med "end task" for å få noe videre respons.

 

Kjørte en virus sjekk med norton og fant ut at jeg hadde to trojanske hester. Fikk så sletta disse filene da norton ikke ville reparere dem. Men problemet består. Maskina har aldri oppført seg slik før. Kan dette være prosessoren som takker for seg, eller software konflikter, ev. disse trojanske hestene ?

 

Dette problemet kan enkelt fremprovoseres om jeg hopper mellom ulike mapper med divx filer i explorer. Etter 3-4 forsøk så fryser explorer seg ("not responding") og jeg må end taske.

 

Kan vel også nevne at jeg bare har 1.5 GB ledig på disken min for tiden, men winxp bør da klare seg med det ?

 

[ Denne Melding var redigert av: Sentinel på 2002-08-13 07:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg tror at du forsatt har en form for virus på maskinen din. Spesielt med tanke på at du har veldig høy CPU aktivitet.

Sørg for at Norton for updated seg selv.

Hvis det er slik at du har ADSL eller tilsvarende, slik at PCen er online over lengre tid. Sørg for at du har en firewall (det finnes et par gratis på nettet blant annet Zone Alarm) som funker veldig bra. Dessuten bør du også installere Adaware for og se om du har noen andre programmer som kjøreres når du er online. Det finnes også et par andre progammer som kan kjøres for å være helt sikker..

her er en liste over programmer du bør installere og kjøre med gjevne mellomrom

http://www.zonelabs.com/store/content/home.jsp

http://www.lavasoft.nu/ (Ad-aware)

http://www.misec.net/trojanhunter.jsp

 

 

 

Lykektil

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Takker for svar :smile:

 

Kjørte Trojanhunter og Ad-aware, men de meldte ikke ifra om noe mistenkelig. Har også prøvd 2 forskjellige virus sjekkere til nå og disse melder heller ikke ifra om noe mistenkelig. Hva bør jeg nå gjøre ?

 

Fant ut en ting ..

Har komplett Babylon 5 samling på disken for tiden. Om jeg slår av view - details på alle mappene, kan jeg fritt utforske dem uten at explorer slutter å respondere. Slår jeg det på igjen derimot, så bruker explorer ganske lang tid på å regne ut hvor lang spilletid det er på alle de enkelte episodene. Hopper jeg for mye mellom mappene da, så fryser det seg.

 

Om jeg merker av 4-5 episoder og høyreklikker for å se på properties, så hender det seg noen ganger at jeg får samme feilen og explorer slutter å respondere.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sentinel på 2002-08-13 07:46 ]

Lenke til kommentar

Hei

Det som typisk skjer når du har et virus ( ikke alle men mange..) er at den okuperer all CPU og RAM kapasitet slik at PCen ikke klarer og kjører de programmer som den vanligvis gjør uten at den krasjer.

Du kan gå inn i registry for å se om det er gjort endringer der. NB! Her bør du kjøre en back-up før du evt. sletter eller endrer filler.

Jeg kjenner ikke XP/Win2k godt nok til å anbefale en løsning på hvordan man gjøre det der.

Men søk etter en side som heter symatec (Norton), der står det litt om såne ting.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Sjekka ut den siden og gjorde som det stod der, Pekka. Nå oppdateres det faktisk på sekundet når jeg merker av avi filer og trykker properties. Slik var det ikke før. Gjenstår bare å se om explorer frigjør seg fra å bruke all cpu kraft etter avspilt avi fil.

 

Takker for all hjelp :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Sentinel på 2002-08-13 08:51 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med max CPU bruk av IE. Løsningen for meg (og en del andre) var å laste ned en browser addon til IE som heter NetCaptor (nå har det kommet en ny som heter myIE som skal være bedre og sikkert gjør samme jobben). Dette gjorde at CPU bruken til IE ble redusert til mindre enn 5% uansett hva IE gjorde, utrolig nok. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men det funker. Nå har jeg imidlertid gått over til opera, men det er en annen historie. :wink:

Lenke til kommentar

Har hatt akkurat samme problemet med avi filer som ikke er ferdi nedlasta! men på denne linken her står det hvordan du blir kvitt det!

 

http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841

 

pesen din prøver å lese hele avi fila og når den er uferdig blir den aldri ferdi å lese! no skikkelig driitt! Men forrandre reg verdien de sikter til her og du kommer aiiiildri til å bli plaga igjen!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...