Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 510 med annet s.nr enn telenor nevner


Anbefalte innlegg

Har akkurat (i går) blitt kobla over fra Tiscali til Telenor og fått r*va full av problemer. Og på kundeservice er det jo "bare" 37 min ventetid. :mad:

 

Problemet mitt er at jeg aner ikke hvordan jeg bridger routermodemet, og alle veiledningene på online.no gjelder andre serienr. enn d som jeg har fått av Tiscali (DSLBA624MP).

 

Jeg har en Dlink DI-624 og ønsker å la den ta seg av all routinga som tidligere.

 

Noen som aner om dette r.modemet tilsvarer noen av de s.nr til telenor? Eller har andre tips om hvordan jeg kan få til det jeg ønsker her.

Endret av theSaint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
thomson 510i fra tiscali er vel så vidt jeg husker et bridgemodem?

Sett opp pppoe i routeren din, og håp på suksess! :p

 

Brukte det kun som bridgemodem hos tiscali, men det ble oppdatert av telenorCD'n. Og vips var det et routermodem og føkka opp d meste her.

 

 

CrZy_T, jeg er klar over at det er 2000 andre tråder om 510 her. Og jeg har lest til øyet har blitt stort og vått, uten å finne svar på det jeg lurte på. (jada jeg har søkt og)

Alle som jeg har sett har henvist til de veiledningene som jeg nevnte i starten her. Og som sagt har ikke mitt modem noen av de s.nr.

Linken du kom opp med har jeg ikke sett før og det ser lovende ut.

Et par spørsmål dog. Er det helt uproblematisk å oppdatere firmware med den som er der? Er den firmvaren for alle 510'ene?

Lenke til kommentar
Hei! Det er riktig att DSLBA624MP er ett bridgemodem.

 

     Problemet mitt er att jeg ikke kommer inn i modemet!  :mad:

Og nå kommer je f'meg ike inn på dlinken.

Livet er herlig med Telenor dere :(

Jeg synes Telenor er helt greit, problemet er jo her tydeligvis din kompetanse (eller mangelen på sådan).

Tusen takk for hyggelig bidrag :roll:

 

Jeg hadde ikkeno problem å sette opp routern før telenor kom inn i bildet.

 

Men med din kompetanse og hjelpsomhet ordner det seg sikkert :ermm:

Endret av theSaint
Lenke til kommentar
Hei! Det er riktig att DSLBA624MP er ett bridgemodem.

 

    Problemet mitt er att jeg ikke kommer inn i modemet!  :mad:

Og nå kommer je f'meg ike inn på dlinken.

Livet er herlig med Telenor dere :(

Jeg synes Telenor er helt greit, problemet er jo her tydeligvis din kompetanse (eller mangelen på sådan).

Tusen takk for hyggelig bidrag :roll:

 

Jeg hadde ikkeno problem å sette opp routern før telenor kom inn i bildet.

 

Men med din kompetanse og hjelpsomhet ordner det seg sikkert :ermm:

Finnes 2000 andre tråder om Speedtouch 510i. Legg inn nyeste firmware fra f.eks http://www.speedtouch.co.uk/510.asp . Etter du har gjort det skal menyene være helt like de som står på online.no
Lenke til kommentar
Finnes 2000 andre tråder om Speedtouch 510i. Legg inn nyeste firmware fra f.eks http://www.speedtouch.co.uk/510.asp . Etter du har gjort det skal menyene være helt like de som står på online.no

Prøvde dette, men får ikke oppdatert til ny firmware fordi modemet kobler ut hver gang.

 

forøvrig svarte jeg på det med 2000 tråder lenger opp.

Endret av theSaint
Lenke til kommentar
Og nå kommer je f'meg ike inn på dlinken.

Livet er herlig med Telenor dere  :(

Så du mener det var Telenor sin skyld? :roll:

Ja forsåvidt, fordi jeg synes telenor kunne hatt et alternativ som ikke oppgraderte modemet mitt og lot meg logge på PPPoE gjennom D-linken.

Det hadde spart meg for masse bryderier, og bannskap.

 

Og studerer man trådene her er det jo tydelig at jeg ikke er den eneste som har problemer etter en overgang fra Tiscali til Telenor.

 

Så må du gjerne fortsette å rulle med øynene, for det bryr jeg meg ikke no om. :nei:

Lenke til kommentar
For å sette Speedtouch 510i i bridgemodus telnetter du deg bare til modemets interne ip(10.0.0.138). Logg deg på med admin som brukernavn(evt adsl på brukernavn og 1024 på passord). Skriv "system reset" og vips, modemet er bridge igjen :)

Jeg har prøvd å sette modemet bridge og sette PPPoE gjennom dlink, men da fikk jeg ikke kontakt med hverken nettet eller modemet. :(

Lenke til kommentar
Ja forsåvidt, fordi jeg synes telenor kunne hatt et alternativ som ikke oppgraderte modemet mitt og lot meg logge på PPPoE gjennom D-linken.

Det hadde spart meg for masse bryderier, og bannskap.

Så Telenor skal finne en måte som tar hensyn til samtlige ulike oppsett folk måtte ha når de sender en oppgraderingspakke? Beklager å måtte være den som forteller deg dette, men Telenor har ikke, og burde ikke ha, noen plikt til å passe på annet enn at deres eget utstyr fungerer som det skal.

 

Brukere som setter eget utstyr mellom Telenors og PCene sine, må selv sørge for at de har kunnskap til å bruke det.

Lenke til kommentar

Hei !

 

Hadde litt av de samme problemene du nevner her, men hadde en kompis innom for å fikse det, mener på at han koblet seg direkte inn i modemet med nettvekskabelen fra pc`n for å få oppgradert det.., husker ikke helt, men du kan jo prøve å kjøre denne som jeg fikk ordnet modemet mitt med..: http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe

 

NB! Sørg for å ha nettverkskabelen fra pc`n direkte i Adsl modemet før du oppgraderer..

 

aaandy

Lenke til kommentar
Det du trenger er bridge templatefilen.

Du kan forsøke med den som ligger ved her.

Vet ikke hvordan du laster den opp på modemet ( :p ), men etter den er lagt inn, skal det være mulig å velge "bridged ethernet" når du bruker guiden på advanced->eacy setup! :thumbup:

Takker, men det var bridge template jeg brukte. Hadde ikke no problem å sette i bridge, problemet var at jeg ikke fikk kontakt med hverken modem eller omverdnen i bridge. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...