Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp hjemmenetverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min driver å maser om at han vil ha meg til å sette opp et trådløst nettverk i huset. Det han ønsker er å få rask tilgang til internet over hele huset fra laptopen sin, vi har i dag en 4mbit linje fra telenor. I tillegg skal også min PC kjøres på samme nettverket, denne brukes mye til spilling, er derfor avhengig av at dette blir dønn stabilt.

Faren min har også snakket om at det hadde vært kjekt om alle PCene i huset delte samme skriver/printer, er dette mulig?

Jeg har altså ikke spesielt god greie på nettver, og hadde derfor satt kjempestor pris på litt hjelp om hvordan dette bør løses.

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
vært kjekt om alle PCene i huset delte samme skriver/printer, er dette mulig?

At alle pc'er deler samme printer er ikke noe problem.

Det jeg har gjort hjemme hos meg selv er å melde alle inn i samme domene, slik at det blir orden på sakene.

Videre går du inn på skriveren du deler, høreklikker på den og velger alternativet "del denne printeren"...noe slik vertfall.

Så er det bare å legge til printeren på de pc'ene som skal være koblet til...gjøres ved "legg til printer --> printer på nettverket"

Håper det hjelper noe :)

Skrevet

Joda, hjelper det. Men jeg skulle også gjerne likt å visst hvilket utstyr jeg bør kjøpe? Og litt rundt det...

Skrevet

Jeg ville kjøpt en trådløs router med innebygd switch, og koblet din Pc til denne med kabel. Og koblet evt andre PC'er trådløst.

Er dette mulig tror du?

Når det gjelder anbefaling av utstyr, så har ikke jeg erfaring med så veldig mange forskjellige routere, men vet at Linksys WRT54G funker veldig bra både for meg og en kamerat. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...