Gå til innhold

Philips SBC RU760/00 universal fjernkontroll


Aldursil

Anbefalte innlegg

Har en stund vært på utkikk etter en universal fjernkontroll da jeg fant denne Philipsen hos clas ohlson til den nette sum av 498 NOK.

 

Den har bl.a.følgende features:

 

- Styrer inntil 6 enheter

- Programmerbar inntil 150 kommandoer

- Automatisk enhetssøk

- Valgfri bakgrunnsbelysning av/på, farge rød

- Programmerbare makroer på alle knapper unntatt 3 stk

(original kommandoen frafaller da)

- Pent utseende ,synes iallefall jeg

 

Etter å ha pakket ut begynte jeg å legge inn kodene for det forskjellige apparatene mine.

Utstyret mitt er som følger:

Blaupunkt TV

Pioneer DVD

Motorola kabeltvtuner

Onkyo hjemmekino receiver

Velodyne sub m. fjernkontroll

 

Fant fort koder til Blaupunkt tv og Pioneer DVD spiller som fungerte glimrende. Værre ble det med en Motorola digital kabel-tuner og hjemmekinoforsterkeren min. Vha av den automatiske enhetsøkeren klarte jeg å finne en kode til Onkyo-forsterkeren som fungerte noenlunde, men jeg ble nødt til å programmere inn de fleste knappene her likevel. På Motorola tuneren programmerte jeg inn samtlige kommandoer jeg ville bruke. Programmeringen fungerte knirkefritt, bortsett fra at man avogtil måtte gjenta en knapp eller to.Det samme gjaldt for subben der jeg også programmerte inn manuelt.

 

Makroprogrammeringen synes jeg fungerer meget fint. Har nå lagt inn på en knapp når jeg vil slå av alle apparatene når fjernkontrollen er i sat/cbl modus, dvs når jeg ser tv og det har fungert bra til nå.

 

Har foreløpig ikke så mye negativt å si om denne fjernkontrollen, men nå har jeg kun hatt denne i en uke.Skal jeg påpeke noe er det at for å velge hvilket apparat man vil styre bruker man en knapp som man trykker flere ganger inntil ønsket apparat er valgt.Det kan av og til føre til at man på trykke noen ganger.

 

Etter min mening et bra alternativ for de som ikke vil bruke altfor mye penger på å få litt orden i fjernkontrollsalaten.

post-160-1126039328_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...