Gå til innhold

Skjermen bir svart!


jonasto

Anbefalte innlegg

Hei,

min samboer er for tiden i Nice hvor hun fullfører noen studier. I den anledning har laptopen hennes begynt å fuske litt. Midt under arbeid forsvinner lyset på skjermen,høres ut som hun får et svakt bilde..men vanskelig å se hvor musen befinner seg.

Noen som vet hva dette skyldes,evt om det er et hardware problem. Ting blir bedre når hun restarter maskinen.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

min samboer er for tiden i Nice hvor hun fullfører noen studier. I den anledning har laptopen hennes begynt å fuske litt. Midt under arbeid forsvinner lyset på skjermen,høres ut som hun får et svakt bilde..men vanskelig å se hvor musen befinner seg.

Noen som vet hva dette skyldes,evt om det er et hardware problem. Ting blir bedre når hun restarter maskinen.

 

Takk

Hvordan maskin er dette?

Lenke til kommentar
Midt under arbeid forsvinner lyset på skjermen,høres ut som hun får et svakt bilde..men vanskelig å se hvor musen befinner seg.

Det høres ut som om backlight skrur seg av. Litt avhengig av hvordan skjermen teknisk sett er bygget opp vil dette arte seg forskjellig på forskjellige LCD-skjermer. Det er ikke uvanlig at det i de tilfellene vil kunne skimtes svake skygger av hva som egentlig skulle være på skjermen.

 

Det kan være en lur ting å finne ut av nøyaktig typebetegnelse på maskina, og så ringe de som driver med denne. Snakk med dem om feilsymptomene.

Lenke til kommentar

EvilDuck har nok rett i det han sier. Har vært borti dette problemet en del. Backlight skrur seg av etter kort tid. Oftere og oftere. Til slutt så ryker det helt. I de fleste tilfeller jeg har hatt har verksted byttet inverter til backlight. Tror det kan komme av at denne kjører på høyspenning og at den rett å slett slutter å leverer strøm slik den skal. Er som regel en enkel og rask oprasjon å få byttet dette, men pc må på verksted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...